طبق آمار مسوولان مرتبط، در انتخابات دوم اسفندماه از مجموع یک میلیون و سیصد و سی هزار واجد شرکت در انتخابات، حدود ۷۱ هزار نفر رای اولی هستند.

در همین راستا و بر اساس مشاهدات خبرنگار ایرنا تلاش داوطلبان مجلس برای کسب آرای این طیف بسیار گسترده تر از دوره های قبل است که مشهودترین فعالیت ها به حوزه انتخابیه غرب گلستان در شهرستان های کردکوی، گمیشان و بندرترکمن با بیش از ده هزار نفر رای اولی اختصاص دارد.

ایجاد ستادهای انتخاباتی در نزدیکی مدارس و مراکز آموزشی و پارک کردن خودروهای منقش به تصاویر بزرگ داوطلبان در مجاورت این مراکز و توزیع هدایای تبلیغاتی - آموزشی از جمله راهکارهای برخی داوطلبان مجلس برای جلب نظر رای اولی ها است .

افزایش آگاهی عمومی شهروندان نسبت به وظایف و اختیارات نمایندگان مجلس شورای اسلامی سبب شده تا بر خلاف ادوار گذشته شعارهای نامزدها به ترازی برای سنجش کاردانی و توانمندی داوطلبان تبدیل نشود و شهروندان تلاش کنند با بررسی دقیق تر ظرفیت ها و توانایی افراد، شایسته ترین فرد را برای نمایندگی انتخاب کنند.

با نزدیک شدن به موعد برگزاری انتخابات در روز جمعه دوم اسفندماه، راه اندازی کارناوال های خودرویی نامزدها و طرفدارانشان در خیابان های پرترافیک شهرهای گلستان رو به افزایش است به گونه ای که در بندرترکمن این کارناوال ها یکی از خیابان‌های اصلی شهر را مسدود کرد و پای دستگاه قضایی را به موضوع کشاند.

فرماندار بندرترکمن گفت که اگر پادرمیانی و وساطت مجموعه فرمانداری نبود، دستگاه قضایی تصمیم به بازداشت نامزد خاطی داشته اما در نهایت به تذکر بسنده کرد.

مهلت تبلیغات و کسب آرای مردمی به نیمه راه رسیده و برخی طیف های سیاسی در تلاش هستند با دعوت از شخصیت های ملی و تاثیر گذار شناخته شده و برگزاری سخنرانی برای آن ها، جامعه آماری بیشتری را به جمع طرفدران خود اضافه کنند.

بر همین اساس روزانه نشست های متعددی با حضور شخصیت های موثر جناح ها و طیف های سیاسی در شهرهای گلستان برگزار می شود و نامزدها تلاش می کنند با زمینه سازی حضور پرتعداد هواداران خود، از این فرصت برای نمایش آرای بالای خود استفاده کنند.

استان گلستان دارای دو نماینده از حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا ، یک نماینده از حوزه انتخابیه گنبدکاووس، یک نماینده از حوزه انتخابیه علی آباد، یک نماینده از حوزه انتخابیه رامیان و آزاد شهر، یک نماینده از حوزه انتخابیه مینودشت، کلاله، مراوه تپه و گالیکش و یک نماینده از حوزه انتخابیه کردکوی، ترکمن، بندر گز و گمیشان است.

 برای اخذ آرای استان گلستان در روز دوم اسفندماه امسال، ۸۰۴ شعبه روستایی و ۵۸۵ شعبه شهری و یک شعبه ویژه اقلیت های ساکن در استان پیش بینی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.