محسن سمیعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مابقی سرمایه مورد نیاز احداث این نیروگاه به مبلغ ۲۰ میلیون یورو از محل اعتبارات دولت و حمایت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تامین خواهد شد.
وی بیان کرد: مشارکت شرکت ایتالیایی در این طرح ۲۰ ساله بوده که در کنار ایجاد تاسیسات نیروگاه برق با دو روش گازیفیکاسیون (گازی سازی) و مخلوط سوز، مدیریت، نگهداری و بهره برداری از آن را نیز برعهده خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان افزود: تکنولوژی مورد استفاده در این نیروگاه منطبق و سازگار با اقلیم و نوع زباله تولیدی استان است و می تواند هر نوع زباله تولیدی را بازپردازش و از آن تولید انرژی کند.
سمیعی ادامه داد: نشست اولیه بررسی فنی و مالی این سرمایه گذاری با حضور مدیران شرکت ایتالیایی و معاون وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری ها، استاندار و سایر مسوولان مرتبط استان گلستان روز گذشته برگزار شد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان بیان کرد: در صورت رسیدن به توافق نهایی، این نیروگاه تا ۱۵ ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.
روزانه در گلستان ۸۵۰ تا ۹۰۰ تن انواع زباله تولید و پس از جمع آوری در ۳ سایت آق قلا، آزادشهر و مراوه‌تپه به روش تولید کمپوست و لندفیل، پردازش می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.