به گزارش خبرنگار ایرنا در این دیدار که شامگاه پنجشنبه در سرسرای جلسات استانداری انجام شد، شهرداران شهرهای مختلف استان دور یک جمع شدند تا مهمترین نیازها و خواسته های خود را در حضور معاون عمرانی وزیر کشور و استاندار کرمانشاه مطرح کنند.

در این دیدار صمیمانه که بیش از ۲ ساعت به طول انجامید برخی از شهرداران مطالبی را عنوان کردند و خواستار کمک های بیشتر وزارت کشور به شهرهای خوب در راستای ارائه خدمات بهتر به شهروندان شدند.

انباشت زباله در جوانرود به یک معضل تبدیل شده است

فرهاد تاب زر شهردار جوانرود، یکی از مشکلات عدیده این شهر توریستی را انباشت زباله عنوان کرد و گفت: این مشکل متاسفانه در حال تبدیل شدن به یک معضل است.

وی کمبود تجهیزات آتش نشانی و ماشین آلات راهداری و راه سازی را از دیگر مشکلات شهر جوانرود عنوان کرد.

تاب زر همچنین با بیان اینکه در ایام تعطیلات روزانه بین ۲۰ تا ۵۰ هزار نفر به جمعیت شهر جوانرود افزوده می شود، گفت: با این حال در شهر با کمبود منابع آبی مواجه و همین مشکلاتی را برای ساکنین و مهمانان به وجود می آورد.

به سختی حقوق پرسنل خود را تامین می کنیم

کیومرث اسدی شهردار هرسین نیز با اشاره به کاهش درآمدزایی در شهرداری ها، گفت: این کاهش درآمدها به گونه ای است که هم اکنون به سختی می توانیم حقوق پرسنل خود را تامین کرده و در عین حال به خدمات شهری نیز برسیم.

وی مهاجرت مردم از شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ را از جمله دلایل کاهش درآمد شهرداری ها عنوان کرد و گفت: بالا رفتن هزینه های خدمات شهری نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که با آن مواجهیم.

اسدی در پایان و با اشاره به قیمت بالای قیر برای آسفالت معابر شهری، قیمت تمام شده هر مترمربع را ۸۰ هزار تومان برای شهرداری عنوان کرد و گفت: از معاون عمرانی وزیر کشور درخواست داریم تا در این خصوص تمهیدات لازم را بیندیشد.

حمیل در آستانه ماه محرم نیاز به توجه ویژه مسئولان دارد

کامران جلوند شهردار حمیل هم در دیدار با معاون وزیر کشور خواستار توجه ویژه مسئولان به این شهر در آستانه فرا رسیدن ماه محرم و آغاز سفرهای زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به کربلای معلا شد.

وی ادامه داد: در سال های اخیر که شاهد حضور خیل مشتقان امام حسین (ع) برای زیارت این حضرت در مراسم پیاده روی اربعین بوده ایم شهر حمیل به عنوان آخرین شهر استان پذیرای صدها هزار نفر از زائران بوده و همواره نیز تلاش کرده ایم تا بهترین خدمات را به آنها ارائه کنیم.

جلوند با بیان اینکه در ایام اربعین به صورت میانگین در هر شبانه روز بین ۲ تا سه هزار نفر را اسکان می دهیم، گفت: با توجه به احتمال افزایش ازئران اربعین در مراسم امسال نیاز به افزایش ساخت زائرسرا داریم.

شهردار حمیل همچنین به فرسوده ماشین آلات کشاورزی و آسیب دیدن پل هایی که بر فراز روزدخانه های راوند و شیان قرار دارند اشاره کرد و گفت: انتظار می رود مسئولان کشور در این خصوص هم به شهرداری ما کمک کنند.

هزینه نگهداری ماشین آلات بسیار بالاست

علی بنی عامریان شهردار سنقروکلیایی نیز یکی از مشکلات موجود را بالا بودن هزینه نگهداری ماشین آلات این نهاد عنوان کرد و گفت: سال قبل حدود ۸۹۰ میلیون تومان در این راستا هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه میانگین جمعیت شهرنشینی به ۷۵ درصد رسیده است، گفت: این جمعیت قابل ملاحظه خدمات مناسب می خواهند اما کمبود اعتبارات مانع از تحقق این مهم شده است.

بنی عامریان همچنین خواستار ساماندهی نیروهای شرکتی و تامین اعتبار برای دفع آب های سطحی شد و گفت: در حادثه سیلاب فروردین امسال مشکلات زیادی برای شهروندان سنقری ایجاد شد.

لزوم تعیین تکلیف زمین های قول نامه ای پاوه

شهردار پاوه نیز در این نشست، خواستار تعیین تکلیف زمین های قول نامه ای شد و گفت: این زمین ها عامل بسیاری از ساخت و سازهای غیرمجاز در این شهر شده است.

دانا آذری همچنین خواستار بررسی وضعیت استخدامی نیروهای شرکتی و قراردادی شد و گفت: بسیاری از آنها بعد از ۱۰ تا ۱۵ سال سابقه کار همچنان بلاتکلیف هستند.

وی، نبود درآمد پایدار برای شهرداری ها و در عین حال بالا بودن هزینه های شهری را از دیگر مشکلات شهرداری ها برشمرد و گفت: فرسوده بودن تجهیزات آتش نشانی شهر از دیگر مواردی است که برای نوسازی آن نیازمند کمک مسئولان هستیم.

قطع شدن اعتبارات وزارت کشور برای شهرداری مشکل ساز شده است

شورش فرامرزی شهردار بیستون هم، قطع اعتبارات وزارت کشور به شهرداری ها را مشکل ساز توصیف کرد و گفت: با کاهش محسوس درآمد زایی ها، برای اداره شهر با مشکلات عدیده روبرو هستیم.

وی با اشاره به اینکه بیستون یکی از شهرهایی است که همه ساله بیشترین گردشگر خارجی را دارد، گفت: ارائه خدمات مناسب به آنها و مهمانان و مسافران داخلی که از اقصی نقاط کشور به بیستون سفر می کنند نیازمند همراهی و حمایت بیشتر مسئولان است.

فرامرزی تصریح کرد: با وجود گردشگر پذیر بودن بیستون و اینکه یکی از مسیرهای بین راهی زائران اربعین محسوب می شود امیدوارم مسئولان وزارت کشور نگاهی ویژه تری به هزنه های عمرانی شهر تاریخی بیستون داشته باشند.

خبرهای خوبی برای استخدام کارکنان شهرداری در راه است

معاون عمرانی وزیر کشور نیز در این جلسه پس از شنیدن سخنان شهرداران کرمانشاه، با اشاره به اهمیت امنیت شغلی برای کارکنان شرکتی و قراردادی شهرداری ها، گفت: ان شاالله خبرهای خوبی را در این راستا و در آینده خواهیم شنید.

مهدی جمالی نژاد ادامه داد: ساماندهی نیروی انسانی و پیدا کردن امنیت شغلی کارکنان همواره جزء دغدغه های من بوده و با جدیت موضوع آئین استخدام شهرداری ها در حال پیگیری است.

وی در ادامه و با بیان اینکه شهرداران کشور باید دل از اعتبارات دولتی کنده و خود به فکر درآمدزایی باشند، افزود: کمک های دولتی به هیچ عنوان پاسخگوی نیازهای شهرداری های مختلف کشور نیست.

جمالی نژاد، یکی از بهترین راه های درآمد زایی را جذب سرمایه گذار به منظور اجرای پروژه های گردشگری عنوان کرد و گفت: امروزه بسیاری از شهرهای جهان در حال حرکت به این سمت و سو بوده و توانسته اند درآمدهای خوبی را نیز کسب کنند.

معاون عمرانی وزیر کشور در ادامه به ظرفیت های بالای کشورمان در حوزه گردشگری نیز اشاره کرد و گفت: در حالی که برخی کشورها اقدام به ساخت جاذبه های گردشگری جعلی می کنند ایران اسلامی سانتی متر به سانتی متر آن از این مواهب بهره مند است.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت های بالای استان کرمانشاه در حوزه گردشگری و لزوم معرفی آن ها به سرمایه گذاران، گفت: متاسفانه آنگونه که باید این جاذبه ها معرفی نشده اند در حالی که می توان با تبلیغ روی آن ها پای بخش خصوصی را به شهرهای استان کرمانشاه باز کرد.

جمالی نژاد افزود: طاق بستان، بیستون، غار قوری قلعه، تکیه معاون الملک، معبد آناهیتا و بسیاری از سراب ها و مناطق طبیعی و تاریخی دیگر استان همه قابلیت جذب سرمایه گذار را دارند.

رئیس سازمان همیاری و شهرداری های کشور همچنین از آمادگی این سازمان برای تجهیز آتش نشانی های شهرهای مختلف کرمانشاه، کمک در زمینه توزیع قیر برای آسفالت معابر، نوسازی و یا تعمیر ماشین آلات مورد نیاز و ... خبر داد.

گزارش: مسعود اسماعیلی

۷۴۵۸/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.