روح الله عظیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عمده زباله خشک شهر توسط زباله گردها جمع می شود و در نتیجه توجیه اقتصادی برای سرمایه گذاری در این حوزه باقی نمی ماند.
وی اظهار داشت: در طرح توجیهی بازیافت باید 400 تن زباله روی هم انباشته شود تا تبدیل به کمپوست شود و یا میزان زباله خشک نیز از حد نصاب لازم برخوردار باشد.
عظیمی گفت: با این وجود به دلیل دزدیده شدن زباله توسط زباله گردها، میزان زباله خشک بجنورد از حد نصاب لازم برخوردار نیست و زباله تر نیز به مقدار لازم در طرح توجیهی نمی رسد.
وی افزود: هم اکنون گشت های این سازمان به صورت شبانه روزی در سطح شهر فعال هستند و در صورت مشاهده زباله دزدان ، تذکرات لازم را به آنها داده و با تخلیه زباله ای که جمع کرده اند، از فعالیت آنها جلوگیری می کنند.
وی با اشاره به تذکر به حداقل 30 زباله گرد، افزود: این افراد با پاره کردن کیسه های زباله، بهداشت شهری و سلامت کارگران جمع آوری زباله را نیز به مخاطره می اندازند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بجنورد یادآور شد: علیرغم مایه کوبی کارگران شهرداری، جمع آوری زباله با دست به منظور پاکسازی محیط، آسیب هایی را متوجه آنان کرده است.
سال گذشته روزانه 137 تن زباله از سطح شهر بجنورد جمع آوری می شد که این میزان در سال جاری تا حدودی کاهش یافته است.
بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی 210 هزار نفر جمعیت دارد.
ط/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.