حسین پناهی روز شنبه در سی و هفتمین جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه افزود: اجرای طرح تفکیک از مبدا زباله در چند سال اخیر در شهرهای بزرگ کشور آغاز شده که ارومیه نیز یکی از شهرهای موفق در این زمینه بوده است.
وی ادامه داد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه یکی از فعال ترین سازمان های شهرداری است که به صورت شبانه روزی به شهروندان خدمات ارائه می دهد.
وی اضافه کرد: سیاست کلی شورای اسلامی شهر ارومیه موضوع ارومیه 2020 شهر بین الملل گردشگری و شهر هوشمند است که متاسفانه امروز شاهد کاستی ها و کم کاری ها در ایجاد بسترهای ارومیه 2020 هستیم.
رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر ارومیه در بخش دیگری افزود: مدیریت شهری در زمینه سیستم یکپارچه سازی و الکترونیکی کردن پرداخت عوارض شهرداری اقدامات خوبی انجام داده که قابل توجه است.
پناهی افزود: نگاه ما باید نگاهی وسیع در بحث هوشمندسازی شهر ارومیه باشد و توجه ویژه ای به سیستم یکپارچه سازی در شهر ارومیه باید انجام گیرد که در راستای تحقق این امر باید از شرکت های بومی منطقه ای در زمینه ارائه خدمات آسان به شهروندان حمایت کنیم.
به گزارش ایرنا، مصوبات پیشنهادی کمیسیون به صحن شورای اسلامی شهر ارومیه ارجاع داده شد.
ارومیه با 750 هزار نفر جمعیت یکی از شهرهای پرجمعیت کشور به شمار می رود و در مناطق پنجگانه این شهر عملیات ‏تفکیک زباله از مبدا انجام می شود.
به گفته برخی کارشناسان، میزان تولید زباله در آذربایجان غربی به ویژه ارومیه 2.5 برابر استانداردهای جهانی است.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.