«مراد علی عباسی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: حجم پسماندهای جمع آوری شده اراک در روز 300 تا 320 تن است و بر اساس مصوبات کارگروه مدیریت پسماند استان مرکزی جمع آوری پسماند بخشداری و شهرهای تابعه اراک نیز توسط این سازمانانجام می شود که معادل 100 تن در روز است.
وی بیان کرد: هزینه جمع آوری، انتقال و دفع بهداشتی هر کیلوگرم پسماند در شهر اراک 860 ریال است.
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک ادامه داد: هزینه پاکسازی معابر و نظافت خیابان ها و معابر شهری اراک نیز 16 میلیارد ریال در ماه است.
عباسی اظهار داشت: 650 نفر از کارکنان خدمات شهری به صورت روزانه در این کلانشهر در زمینه جمع آوری پسماندها و رفت و روب نقاط مختلف اراک فعالیت دارند که 95 درصد فعالیت آنان از ساعت 9 شب تا 6 صبح است.
وی گفت: دفع پسماند شهرستان اراک در کیلومتر 10 جاده اراک به خمین در مرکز خاص صورت می گیرد و این مرکز با کمبود و مشکلاتی همراه است که برای حل آنها یکهزار و 80 میلیارد ریال اعتبار در پیوست بودجه امسال شهرداری در نظر گرفته شده که مقرر شده در مدت پنج سال تخصیص یابد.
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک افزود: تاکنون هیج اعتباری در این راستا تخصیص نشده و پیش بینی شده که 10 میلیارد ریال به صورت اوراق به زودی در اختیار این سازمان قرار گیرد.
عباسی تاکید کرد: تفکیک پسماند از مبدا در کلانشهر اراک امری ضروری است و این مهم در مناطقی از این شهر انجام می شود اما مشارکت مردم با وجود فرهنگ سازی گسترده در حد انتظار نیست.
وی تصریح کرد: زباله گردهای شهری از مهمترین معضلات برای این سازمان محسوب می شوند و در این راستا پنج تیم به صورت شبانه روزی در مناطق مختلف شهری گشت زنی دارند.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این شهر بیش از 520 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.