در این جلسه که شامگاه شنبه برگزار شد، تعدادی از اعضای شورای شهر انتقاداتی در خصوص نحوه آغاز عملیات اجرایی شهربازی گرگان مطرح کردند. 

نداشتن مصوبه شورای شهر، نداشتن مجوز شورای سرمایه گذاری گرگان، نامشخص بودن محل تامین اعتبار پروژه و چگونگی اطلاع رسانی و دعوت اعضای شورای شهر از جمله گلایه های تعدادی از اعضای شورای شهر بود. 

شهردار گرگان در پاسخ به این گلایه ها اظهار داشت: تاکنون پیمانکاری برای بخشهای مختلف این پروژه  انتخاب نشده و قرار است اجرای این طرح در بخش‌های مختلف به پیمانکاران کاربلد و توانمند سپرده شود که برای انتخاب آنها به مصوبه شورای شهر نیاز است.

عبدالرضا دادبود گفت : امیدوارم در کمترین زمان ممکن آرزوی دیرینه مردم گرگان در داشتن شهر بازی مدرن برآورده شود و زمان کلنگ زنی پروژه نیز بر اساس حضور مقامات کشوری تعیین شده بود.

 محمد ابراهیم جرجانی نایب رییس شورای شهر گرگان در خصوص این مباحث حاشیه ای اظهار داشت: همه اعضای شورای شهر و مدیران شهری در صدد توسعه و رشد گرگان هستند و نباید اجازه بدهیم برخی اختلاف نظرها موجب شود بین مجموعه شورا و شهرداری شکاف ایجاد شود.

به گفته وی بروز برخی اختلاف نظرها در اجرای چنین پروژه هایی طبیعی و قابل حل و رفع شدن است.

شهربازی مدرن گرگان قرار است در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار و با اعتبار اولیه ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال با مشارکت بخش خصوصی و دولتی ساخته شود.

رییس شورای شهر گرگان در این جلسه با اشاره به تحولات اخیر مدیریت شهری در حوزه گردشگری گفت: توسعه گرگان، بعنوان اصلی‌ترین مطالبه مردم با تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها محقق می‌شود.

حمید رضا آقا ملایی ‌فعالیت های اخیر شهرداری در حوزه بازآفرینی بافت شهری و بهسازی بافت تاریخی گرگان را ارزشمند خواند و اظهار داشت: بهره برداری از پروژه هایی مانند روگذر افسران و آغاز عملیات اجرایی طرح های بزرگی همچون شهر بازی مدرن و ساخت بازار سنتی هفت موزه شهرهای ایران نشانگر عزم مجموعه مدیریت شهری گرگان در تحقق مطالبات مردم است و بر مبنای وعده خود، توسعه گردشگری را بیش از همیشه در دستور کار خود قرار می دهیم.

همچنین ساخت بازار سنتی هفت موزه شهرهای ایران با اعتباری بالغ بر سه هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در حال احداث بوده و بزرگترین آب نمای موزیکال شمال کشور در آن جانمایی شده است.

آقاملایی بااشاره به برخی انتقادات در خصوص نحوه اجرای این پروژه ها گفت: طرح برخی مباحث سرعت توسعه گرگان را کاهش می دهد که باید بی توجه به این حاشیه ها اراده مصمم تری برای  دگرگون سازی شهر داشته باشیم.

موسی‌الرضا صفری معاون خدمات شهری شهردار گرگان نیز در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص آمادگی شهرداری برای مقابله با سذمای احتمالی روزهای آینده اظهارداشت : تمهیدات و پیش بینی های لازم در این مورد اتخاد شده و نیروها در آماده باش به سر می برند.

به گزارش ایرنا طبق اعلام هواشناسی گلستان در زمان فعالیت سامانه سرد و بارشی در استان در روزهای آینده کاهش دمای ۱۸ تا ۲۲ درجه ای مورد انتظار است.

 لایحه شهرداری گرگان در خصوص مساعدت مالی به تعدادی از شهروندان و تهاتر شهرداری با یکی از سازمان های دولتی برای پرداخت بدهی از جمله ۱۳ لایحه و نامه گنجانده شده در این جلسه رسمی و علنی شورا بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.