به گزارش خبرنگار مهر، هادی حق شناس شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان با حضور رئیس دفتر رئیس جمهور اظهارکرد: در سال ٩٢ در استان به مناسبت دهه فجر ٣٢٢ میلیارد تومان هزینه طرح ها بود که سهم دولت ١٨٦ میلیارد تومان و بخش خصوصی ١٤٦ میلیارد تومان بود اما امسال در این ایام با دو هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان هزینه های طرح ها سهم بخش خصوصی دو برابر بخش دولتی شده است.

وی گفت: در جریان سیل علی رغم تمام تحریم ها و خشکسالی های مالی هزار میلیارد تومان بلاعوض و یا تسهیلات چهار درصد پرداخت شده که این رقم با مجموع زیرساخت های راه، مدارس، تربیت بدنی و غیره به سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان می رسد.

حق شناس بیان کرد: استان از منظر وسعت استان ٢٦ کشور است اما از نظر تولیدات کشاورزی رتبه ششم هستیم علت اینکه درآمد سرانه مردم استان از میانگین کشور پایین تر هست خام فروشی محصولات کشاورزی به دلیل نبود کارخانجات بزرگ فرآوری و صنایع بزرگ است.

استاندار گلستان گفت: اگر تا چهار سال آینده با این روند خشکی خلیج گرگان اقدامی نشود ٤٠ هزار هکتار آن خشک می شود آن موقع دیگر علاج بخشی فایده ای ندارد.

وی با اشاره به تاکید دولت تدبیر و امید بر رشد و تقویت بخش خصوصی بیان کرد: در دوسفر ریاست جمهوری به گلستان قریب به ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تفاهم نامه با بانک های استان امضا شد و ۱۰ درصد آن تبدیل به قرارداد شد و تنها ۲۷ میلیارد تومان آن پرداخت شد که تقاضا داریم با تشکیل کارگروه اقتصادی امتیازات ویژه ای به جز منابع بانکی در بخش های سلامت و گردشگری به استان اختصاص داده شود.

حق شناس ادامه داد: ۹۷ درصد واحدهای صنعتی استان واحد های کوچک و متوسط هستند و باید تلاش کنیم با توجه به وجود ظرفیت کشاورزی و دامی استانی محصولات را فراوری شده به دیگر استان ها و خارج از کشور صادر کنیم.

استاندار گلستان گفت: باید از ظرفیت بی نظیر پایانه مرزی اینچه برون استفاده کنیم و حجم مراودات تجاری که در گذشته تا پنج میلیارد دلار بوده را دوباره احیا کنیم تا موجب رونق و اشتغال شود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب سه هزار هکتار در استان جهت زهکشی مطالعه شده بود اما امروز ۵۲ هزار هکتار اجرا شده، ۳۰ هزار هکتار در حال اجراست و کلنگ ۵۰ هزار هکتار در دهه فجر زده خواهد شد.

استاندار گلستان بیان کرد: آشوراده نقطه قابل توجهی برای گردشگری استان است و باید توسط حاکمیت مسایل دو استان حل شود تا بتوان از این منطقه با رعایت موضوعات محیط زیست به نحو احسن استفاده کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.