حمیدرضا حسینی روز پنجشنبه در آیین کلنگ‌ زنی واحد تولید واکسن با مشارکت یک سرمایه‌گذار روس در شهر سمنان ابراز داشت: استان سمنان با ۱۸ کارخانه داروی دامپزشکی ، ۲۷۷ قلم داروی دام و طیور تولید می کند که  از لحاظ حجم و میزان رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده است.
مدیرکل دامپزشکی سمنان تصریح کرد:با نظارت‌ها و پایش مستمر  ، این استان جزو پاک ترین استان های کشور در سلامت دام است.
وی بیان کرد: امسال ۳۲ کانون بیماری دامی در زمینه بیماری تب‌برفکی و طاعون نشخوارکنندگان کوچک در استان سمنان شناسایی شده  و با تمهیدات به‌ موقع و پیشگیرانه ، بیماری کنترل شد.
 مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: این اداره کل با برون‌سپاری خدمات تخصصی خود مانند مایه کوبی ، درمانگاه و کلینیک به بخش خصوصی، امسال ۶۰۰ شغل ایجاد کرد.
حسینی از راه اندازی خط  تولید واکسن طیور  در دهه فجر امسال هم خبر داد و یادآور شد: این واحد تولید واکسن با مشارکت سرمایه‌گذار روسی با ۱۲ میلیون یورو اعتبار در شهر سمنان کلنگ‌زنی شده وتا چهار سال آینده به بهره برداری می رسید.

۱۵۰ واحد دامداری صنعتی و ۵۱۱ واحد پرورش انواع طیور در استان سمنان وجود دارد که از این تعداد ۴۲ مزرعه مرغ تخم گذار، ۱۲ واحد پرورش شتر مرغ، ۶ واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت تولید ۱۹ هزار و ۲۰۰ قطعه و بقیه واحدهای پرورش مرغ گوشتی است.
بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار راس دام سبک و حدود ۱۰۰ هزار راس دام سنگین در استان سمنان وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.