در دویست و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر گرگان که شنبه شب برگزار شد، ساماندهی بافت تاریخی و جاذبه های گردشگری گرگان در دستور کار اعضا قرار گرفت.

رییس کمیسیون عمران و بازآفرینی گرگان در این جلسه با اشاره به ضرورت اجرای مطالعات طرح جامع گردشگری در این شهر گفت: در انتخاب پیمانکار برای این موضوع مهم نباید با مطرح کردن مسایل مادی، صرفه جویی هزینه را در پیش بگیریم.

سید محمد مرتضوی افزود :‌ انتخاب پیمانکاران توانمند و با رزومه بالا، دستاورد زیادی را در حوزه جذب گردشگر و سرمایه گذار برای گرگان به همراه خواهد داشت.

وی افزود:‌ در سالهای گذشته توجه مناسبی به مقوله معرفی جاذبه های گرگان و مطالعات در خصوص آن نشد که ضرورت دارد با انتخاب یک مرکز علمی توانمند، طرح جامع گردشگری گرگان را تنظیم و به عنوان افق توسعه این شهر اجرا کنیم.

 شهردار گرگان نیز در این جلسه گفت: ابتدا باید مطالبات و خواسته های خود را از تهیه طرح جامع گردشگری گرگان ترسیم کرده و سپس به دنبال انتخاب مشاور برای اجرای آن باشیم.

 عبدالرضا دادبود اظهار داشت:‌ در حال حاضر اراده ای برای تهیه طرح جامع مطالعات گردشگری گرگان وجود ندارد که نیاز است  اعضای شورای شهر در خصوص راهبرد و مطالبات خود از این طرح به اجماع برسند و سپس بدنبال انتخاب پیمانکار باشند.

دادبود تاکید کرد:‌ سال گذشته و بر اساس تفاهم نامه استانداری گلستان با دانشگاه اصفهان برخی اقدامات و جلسه ها در رابطه با تهیه طرح جامع گردگشری گرگان با رقم پیشنهادی ۹ میلیارد ریال برگزار شد اما در ادامه به سبب برخی مباحث مطروحه در فرمانداری گرگان این طرح نیمه کاره باقی ماند .

 دادبود تاکید کرد:‌ اگر قرار به تهیه یک طرح موثر و کاربردی است نباید بر مسایلی مانند پیمانکار بومی یا غیر بومی متمرکز شویم.

  رییس کمیسیون گردشگری شورای گرگان نیز با اشاره به در پیش بودن تعطیلات نوروز از اتمام برخی طرح های عمرانی نظیر کف سازی و دیواره سازی در بافت قدیمی این شهر خبر داد.

حسین ربیعی همچنین خواستار طراحی و نصب چند تابلو برای معرفی جاذبه های گردشگری گرگان در مبادی ورودی شهر شد.

شورای شهر گرگان ۹ عضو دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.