دبیر جشنواره کشوری ره آورد سرزمین نور در این مراسم گفت: دشمن با استفاده از ابزار رسانه و هنر، دست به تهاجم فرهنگی علیه ایران زده که اجرای طرح راهیان نور یکی از اقدامات موثر برای خنثی کردن این توطئه ها است.

علی رضایی بیان کرد: سال قبل بیش از ۳۶ هزار اثر ادبی و هنری به دبیرخانه جشنواره کشوری ره آورد سرزمین نور ارسال شد و اختتامیه این جشنواره اسفند امسال به میزبانی خرمشهر برگزار خواهد شد.

به گفته وی، گلستان بعد از مازندران، تهران، خراسان رضوی و همدان، دارای بیشترین آثار ارسالی به این جشنواره سراسری بود.

امسال ۲ هزار ۶۵۳ اثر به جشنواره استانی ره‌آورد سرزمین نور در گلستان ارسال شد.

آثار ارسالی به این جشنواره بیشتر در رشته های نمایش‌نامه، فیلم‌نامه، داستان، اپلیکیشن موبایل، وب سایت، پژوهش، نماهنگ، مستند، دلنوشته، متن ادبی، شعر کلاسیک، شعر آزاد، شعر کودک، شعر محاوره، خاطره، عکس حرفه ای، عکس موبایل و انیمیشن بود.

معاون اجرایی سپاه نینوا گلستان هم در این مراسم گفت: فرزندان این مرز و بوم در دوران دفاع مقدس با نثار جان خود نگذاشتند حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیفتد و این جانفشانی، همواره الگوی مردم برای ایستادگی در برابر دشمنان انقلاب و اسلام است.

سرهنگ پاسدار باقر رحمانی به اجرای راهیان نور اشاره کرد و افزود: این طرح یکی از اثرگذارترین برنامه‌های فرهنگی برای آشنا کردن نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت است که می‌تواند فرهنگ دفاع مقدس را به نسل آینده منتقل کند.

به گفته وی سال قبل ۹ هزار و ۸۴۵ نفر از جوانان گلستانی به اردوهای راهیان نور در مناطق عمیاتی جنوب و غرب کشور اعزام شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.