معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از حفاظت و مرمت ۷۰۰ قلم شی فرهنگی- تاریخی در این استان از پارسال تاکنون خبر داد.

سارا اخوت گفت: از این تعداد ۶۳۰ قلم شی فلزی طی عملیات استانداردسازی و فراهم‌سازی شرایط محیطی مناسب، در محل مخزن امن موزه‌های استان مورد ساماندهی حفاظتی قرار گرفت.

وی بیان کرد: همچنین ۷۰ قم شئ تاریخی اعم از سفالی و فلزی نیز در آزمایشگاه حفاظت و مرمت موزه باستان‌شناسی گرگان تحت عملیات حفاظت و مرمت قرار گرفت.

**

مدیرکل شیلات گلستان گفت: ۳۰ هزار بچه ماهی قزل آلا با میانگین وزنی ۱۵۰ تا ۲۰۰ گرم در قفس و پن های موجود در پهنه آبی استان رها شد و ذخیره سازی تعداد بیشتری از بچه ماهیان قزل آلا در دست اقدام است.

**

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان گفت: همایش جستارهای پژوهشی با تاکید بر بیانیه گام دوم انقلاب ۲۸ آذر در دانشگاه جامعه المصطفی گرگان برگزار می شود.

نفیسه حسینی افزود: اقتصاد، عدالت و مبارزه با مفاسد، استقلال، آزادی، عزت ملی و روابط خارجی، فرهنگ، سبک زندگی، رسانه، وحدت و تقریب مذاهب، اخلاق، معنویت و ارزش های اسلامی و علم و پژوهش جوان گرایی و کارآمدی از جمله محورهای این همایش است.

**

کارگاه مراقبتهای درمانی و پرستاری بیماران ارتوپدی با موضوعاتی مانند ارزیابی صحیح بیماران ارتوپدی، مراقبتهای پرستاری این بیماران، نحوه آتل گیری و گچ گیری و اورژانس های ارتوپدی در سالن کنفرانس بیمارستان آل جلیل آق قلا برگزار شد.

**

مدیرکل بهزیستی گلستان گفت: نتیجه مداخلات تخصصی مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی استان نشان می‌دهد بیشترین مورد کودک و همسرآزاری در خانواده‌های بد سرپرست و با تحصیلات پایین اتفاق می‌افتد و با افزایش میزان تحصیلات خشونت در خانواده‌ها کاهش می یابد.

**

عملیات اجرایی ساخت نمازخانه مجموعه ورزشی سوارکاری، والیبال ساحلی و سالن امام رضا (ع) شهرستان بندرترکمن با اعتبار یک میلیارد ریال آغاز شد.

**

 مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت : ۲۸ هزار و ۵۷۸ مالک خسارت‌دیده برای دریافت تسهیلات نوسازی و بازسازی و کمک معیشتی به بانک‌های استان معرفی شدند.

محمدتقی زمانی‌نژاد افزود: تا کنون با ۲۶ هزار و ۹۱۶ خانوار سیل‌زده قرارداد پرداخت تسهیلات به امضا رسید و بیش از ۱۳۱ میلیارد و ۵۸۱ میلیون تومان کمک بلاعوض به سیل‌زدگان استان پرداخت شده است.

**

فرماندار گالیکش در بازدید از اراضی کشاورزی خسارت‌دیده از سیل گفت: عملیلت تسطیح، مرمت و بازسازی اراضی کشاورزی رانشی و خسارت‌دیده از سیل‌های ابتدای سال جاری این شهرستان آغاز شد.
علی‌اصغر میرزایی میزان اعتبار تخصیصی این طرح را ۹۱ میلیارد ریال اعلام کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.