احسان گوهری‌راد روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: ‌بهره مندی فرهنگیان از این طرح موجب رضایت مندی عمومی و افزایش انگیزه بیشتر آنان برای تربیت نسل آینده ساز کشور خواهد شد.

وی افزود: عزم مجموعه دولت در اختصاص بیست هزار میلیارد ریال اعتبار برای این طرح نشان دهنده توجه عملی به فرهنگیان است تا حقوق فعالان عرصه تعلیم و تربیت بر اساس صلاحیت، شایستگی و تجربه پرداخت شود.

گوهری راد ادامه داد: معیشت معلمان یک موضوع مهم است که اجرای طرح رتبه بندی می تواند در بهبود آن و سامان یافتن هرچه بهتر وضعیت اقتصادی فرهنگیان موثر واقع شود.

وی گفت: هویت بخشی به آموزش و پرورش توسط معلمان صورت می پذیرد؛ معلمان خلاق و مبتکر می توانند در جایگاه آموزش و پرورش تاثیر گذار باشند و این مهم نیازمند حمایت بیشتر از این قشر فرهیخته است.

گوهری راد اظهار داشت: رتبه بندی منجر به ارتقای کیفیت در آموزش و پرورش هم می‌شود و هرچند هدف مستقیم آن افزایش حقوق نیست اما به این نتیجه نیز ختم خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پروش گلستان ادامه داد: ارتقای صلاحیت عمومی، صلاحیت تخصصی شامل دانش و توانمندی آموزشی و پرورشی و حرفه‌ای در این طرح مورد نظر است.

وی ادامه داد: یکی از دستاوردهای بزرگ طرح رتبه بندی فرهنگیان، برقراری ارتباط عادلانه بین کیفیت کار نیروی انسانی و نظام جبران خدمات است به گونه ای که هر کس کیفیت کار و تلاش بیشتری داشته و موجب افزایش راندمان و دانش افزایی شود در نظام جبران خدمات ارتقاء خواهد یافت.

وی افزود: منظور کردن تشویق ناشی از کیفیت آموزش باعث می شود تلاش فرهنگیان برای کسب صلاحیت حرفه ای و تخصصی و همچنین ارتقای دانش و مسئولیت پذیری آنها بیشتر شود و مدیران و معاونین کار بیشتری کرده و برای کسب رتبه های بالاتر کوشاتر باشند.

 مدیرکل آموزش و پروش گلستان گفت: این رتبه بندی شامل آموزگاران، هنرآموزان، دبیران، مربیان پرورشی، معاونین، مدیران مدارس و مراقبین سلامت خواهد شد.

وی با بیان اینکه افراد باید حداقل دو سال سابقه معلمی داشته باشند تا تحت پوشش طرح رتبه‌بندی قرار گیرند، گفت:‌ کسب رتبه اول دو سال، رتبه دوم شش سال، رتبه سوم ۱۲ سال، رتبه چهارم ۱۸ سال و رتبه پنجم ۲۴ سال سابقه معلمی نیاز دارد و برای افرادی که بعد از ۲۴ سال همچنان به همکاری ادامه دهند، امتیاز ویژه معادل میانگین افزایش رتبه‌بندی لحاظ شده که هر سال بین ۳ تا ۵ درصد به حقوق آنها اضافه خواهد شد.

گوهری راد با یادآوری اینکه دوره ابتدایی در نظام آموزشی اهمیت بیشتری از سایر مقاطع دارد اما در گذشته به آن توجه کمتری می شود، افزود:‌ در طرح جدید معلمان ابتدایی به دلیل دشواری کار و ضرورت تدریس ۵ روز در هفته تا ۱۰ درصد از سایر معلمان امتیاز و برخورداری مادی بیشتری خواهند داشت. 

وی درباره افزایش حقوق معلمان در طرح رتبه‌بندی گفت: افرادی که در رتبه اول قرار می‌گیرند بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان افزایش حقوق خواهند داشت و به تناسب سابقه و تجربه، حقوق افزایش می‌یابد که به طور متوسط افزایش دریافتی معلمان با اجرای این طرح حدود ۴۲۰ هزار تومان است. 

مدیرکل آموزش‌ و پرورش گلستان گفت: زمان اعمال این افزایش حقوق اول مهر ماه ۹۸ است و تمام افرادی که از این تاریخ با آموزش و پرورش همکاری دارند مشمول مزایای آن خواهند شد.

گفتنی است هیات وزیران نظام رتبه‌بندی معلمان را با هدف استقرار نظام پرداخت حقوق فرهنگیان بر اساس صلاحیت، شایستگی و تجربه تصویب کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.