غلامعلی نورا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که از مجموع قراردادهای امضا شده در گنبدکاووس، ۹۲ هزار و ۶۲۲ هکتار برای کشت گندم، ۱۲ هزار و ۳۵۷ هکتار برای کشت دانه روغنی کلزا و ۱۹ هزار و ۷۶۵ هکتار هم برای کشت جو بوده‌است.

وی اضافه کرد: تا الان کشاورزان گنبدکاووس درسطح ۶ هزار و ۲۴۶ هکتار گندم، ۶ هزار و ۴۲ هکتار دانه روغنی کلزا و ۵ هزار و ۳۰۸ هکتار جو اقدام به کشت کرده‌اند که باتوجه به مساعد بودن شرایط جوی و رطوبت کافی در زمین، کشت‌ این سه محصول همچنان ازسوی بهره‌برداران این بخش در حال انجام است.

نورا با تاکید بر ضرورت استفاده بهینه کشاورزان گنبدکاووس از شرایط موجود برای کشت سه محصول مذکور، تصریح کرد: باتوجه به پیش‌بینی بارش‌های مناسب در هفته آینده، چند روز باقی مانده این هفته، فرصت مناسبی برای کشت گندم، جو و دانه روغنی کلزا دراین شهرستان است.

وی، بهترین زمان کشت گندم و جو در گنبدکاووس را تا دو هفته آینده و نهایتا آخر آذر ماه دانست و گفت: برای کشاورزان کلزاکار شهرستان که هنوز اقدام به کشت نکرده‌اند، ۱۵ آذر آخرین فرصت باقی مانده است که باید هرچه سریعتر نسبت به کشت این محصول اقدام نمایند.

مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس همچنین از توزیع ۱۵ هزار تن انواع کود شیمیایی و ۲ هزار و ۴۰۰ تن بذر گواهی شده از ابتدای فصل کاشت سه محصول گندم، جو و دانه روغنی کلزا تاکنون در بین کشاورزان این شهرستان خبر داد و افزود: توزیع این نهاده‌ها همچنان ادامه دارد و هیچ مشکلی در تامین آن نیست.

گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت و افزون بر ۱۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی از شهرستان‌های مهم استان گلستان در کشت سه محصول پاییزه بویژه گندم است که در دو سال اخیر رتبه اول تولید این محصول استراتژیک را در کشور داشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.