محمود حافظیه روز چهارشنبه در نخستین جشنواره ملی کارافرینی در شیلات در گرگان اظهار داشت: با توجه به سیاست دولت برای بهره مندی حداکثری از ظرفیت های کشور برای افزایش تولید، باید تلاش کرد از ظرفیت منابع آبی دریای خزر و خلیج فارس برای تولید ماهی بیشتر استفاده کرد.

وی بیان کرد: پرورش ماهی در دریای شمال و جنوب کشور در چند سال اخیر مورد توجه بیشتر قرار گرفته که به دلیل برخورداری از توجیه فراوان اقتصادی به جلب نظر سرمایه گذاران و راه اندازی قفس های متعدد و در نهایت افزایش تولید انجامیده است.

وی همچنین بر شناسایی گونه‌های بومی آبزی برای پرورش در استان های کشور تاکید کرد و گفت: در گلستان پرورش ماهی کفال مورد توجه قرار گرفته که به دلیل برخورداری این استان از قابلیت های تولید و پرورش این ماهی، افزایش فراوان تولید آن مورد نظر است.

معاون پژوهش و فناوری موسسه تحقیقات شیلات ایران پرورش میگو را یکی دیگر از ظرفیت‌های آبزی‌پروری در سودآوری دانست و افزود: گلستان یکی از استان های مهم در تولید این گونه آبزی است که با سرمایه گذاری فراوان انجام شده به یکی از قطب های تولید و صادرات میگوی کشور تبدیل شد.

حافظیه همچنین کشت و پرورش صدف و آرتمیا به ویژه در آب‌های شور، پرورش و تکثیر ماهیان زینتی، مرجان‌ها، جلبک‌ها و خیار دریایی را از جمله ظرفیت‌های بخش شیلات برای ایده‌پردازی و کارآفرینی معرفی کرد.

نخستین جشنواره ملی کارآفرینی در شیلات با شعار " شیلات؛ دنیایی از فرصت‌ها با توسعه ایده‌های خلاقانه"با هدف ایجاد انگیزه خود اشتغالی میان دانشجویان و دانش‌آموختگان گرایش‌های مختلف رشته شیلات برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.