حجت‌الله یوسفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهارداشت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، مراحل نهایی سند جامع جوانان گنبدکاووس به عنوان سندی که برای نخستین بار در کشور بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب با همکاری فرهیختگان و کارشناسان حوزه‌های مرتبط در بحث جوانان در حال تدوین است، تا دهه فجر پایان می‌یابد.

وی افزود: با توجه به تاکید فرماندار گنبدکاووس، اتاق فکر شهرستان در محل اداره ورزش و جوانان افتتاح و تاکنون جلسات مختلفی با محوریت سند جامع جوانان برگزار شده و در ادامه تلاش داریم شورای راهبردی این سند با هدف ارائه راهکار برای حل مشکلات جوانان تشکیل می‌شود.

رییس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس ادامه داد: با روسای برخی دانشگاه‌های مستقر در شهرستان و برخی مدیران از جمله رییس اداره تبلیغات اسلامی نشست‌های مختلف برگزار شده و این روند تا تعیین تمام ۹ نفر عضو شورای راهبردی سند جامع جوانان شهرستان ادامه دارد.

یوسفی خاطرنشان کرد: قرار است بعد از تعیین اعضای شورای راهبردی، سند جامع جوانان شهرستان به صورت رسمی با همکاری نخبگان و افراد فرهیخته تا سال ۲۰۲۰ تهیه و یک برنامه پنج ساله تا سال ۲۰۲۵ برای تمام دستگاه‌های فرهنگی شهرستان با محوریت تاکیدات رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب در رابطه با راهکارهای بهبود وضعیت جوانان تدوین شود.

وی افزود: مدیرکل ورزش و جوانان گلستان نیز قول همکاری مادی و معنوی در تدوین سند جامع جوانان گنبدکاووس را داد و بر اساس اعلام وزارت ورزش و جوانان، در مراسم رونمایی این سند، وزیر و یا معاون وزیر ورزش و جوانان حضور خواهد داشت.

رییس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس با اشاره به اینکه از لحاظ قانونی جمعیت ۱۸ تا ۳۵ سال جوان به محسوب می‌شود، تاکید کرد: مهمترین مشکلات جوانان شهرستان از جمله در بحث ازدواج، مسکن، اشتغال و ارتقای امید به زندگی بر اساس بررسی‌های میدانی و استناد به بیانیه گام دوم انقلاب استخراج و در قالب سند تصویب می‌شود که برای تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان لازم اجراست.   

به گفته یوسفی، ۱۲۴ هزار نفر از جمعیت ۳۸۰ هزار نفری شهرستان گنبدکاووس معادل ۳۰ درصد را جوانان ۱۸ تا ۳۵ ساله تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.