کمال‌الدین نظرنژاد روز چهارشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی یک واحد آموزشی ۶ کلاسه در روستای "پلی حاجی" از توابع بخش مرکزی گنبدکاووس اظهار داشت که بخش قابل توجهی از دختران این شهرستان بویژه درمناطق روستایی پس از دوران ابتدایی به دلایل مختلف از جمله مشکلات مالی و نبود مدرسه ترک تحصیل می‌کنند.

وی گفت: بالابودن ترک تحصیل دانش‌آموزان دختر در گنبدکاووس بیشتر از میانگین استانی و کشوری و نگران کننده است که بایستی همه گروه‌های جامعه بویژه مسوولان، نیکوکاران و خانواده‌ها کمک کنند تا این درصد از دانش آموزان به تحصیل خود ادامه دهند.

نظرنژاد با قدردانی از تلاش‌های خیرین مدرسه‌ساز گنبدکاووس اضافه کرد: یکی دیگر از دلایل ترک تحصیل دختران، نبود مدرسه است که می‌توان با ساخت مدرسه در روستاها به تحصیل بیشتر دختران کمک کرد و نیکوکاران و افراد متمول جامعه می‌توانند در این بخش یاریگر آموزش و پرورش باشند.

وی همچنین با اشاره به جمعیت دانش‌آموزی روستای پلی‌حاجی گنبدکاووس تصریح کرد: هم اکنون این روستا ۴۵۰ دانش آموز دختر و پسر در مقطع ابتدایی دارد که با کمبود فضای آموزشی مواجه است و دانش آموزان در دو نوبت صبح و عصر به مدرسه می‌روند.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس ادامه داد: با ساخت یک مدرسه ۶ کلاسه الحاقی به مدرسه فعلی این روستا که با هزینه پیش بینی شده ۱۰ میلیارد ریال ظرف ۱۵ ماه ساخته خواهد شد، بخشی از مشکل روستای پلی‌حاجی برطرف می‌شود.

نظرنژاد گفت: سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از هزینه ساخت این واحد آموزشی توسط خانواده زنده یاد "آنه حاجی قره‌یی" و اهالی روستا تامین و بقیه اعتبار مورد نیاز هم از محل اعتبارات اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان تامین و هزینه خواهد شد.

وی افزود: همچنین ساخت یک مدرسه متوسطه دوره اول نیز در روستای پلی حاجی در دستور کار آموزش و پرورش گنبدکاووس قرار دارد که درصورت مشارکت خیرین مدرسه‌ساز، عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.

عضو مجمع خیرین مدرسه‌ساز گنبدکاووس نیز دراین مراسم گفت که امسال نیکوکاران در احداث ۱۸ پروژه آموزشی که یک پروژه آن ساخت پژوهش‌سرای دانش‌آموزی است، مشارکت دارند.

عبدالکریم عطایی، هزینه احداث هر باب کلاس درس را یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: فضای آموزشی درحال ساخت گنبدکاووس که بیشتر آنها تا مهر سال آینده به بهره برداری می‌رسند، در مجموع ۱۲۲ کلاس درس دارند که در مناطق روستایی و شهری این شهرستان با مشارکت حداقل ۳۰ درصدی نیکوکاران ساخته می‌شود.

وی همچنین اضافه کرد که دو مدرسه دیگر در گنبدکاووس از محل کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان گلستان با مجموع هزینه ۳۵ میلیارد ریال درحال احداث است.

نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم از خدمات دولت در انجام طرح‌های عمرانی بویژه آسفالت معابر در مناطق روستایی این شهرستان قدردانی کرد و گفت: با وجود مشکلات و تنگناهای اقتصادی کشور، اما اقدامات عمرانی خوبی ظرف چند سال اخیر در روستاها انجام شده است.

قرجه طیار افزود: خدمت رسانی به مردم به عنوان صاحبان اصلی نظام، وظیفه همه مسوولان است که بایستی با استفاده از امکانات موجود درحد توان انجام شود.

همچنین یکی از اعضای شورای روستای پلی حاجی نیز دراین مراسم آسفالت ۸ کوچه و خیابان باقی مانده از معابر روستا و احداث میدان در ورودی روستا (مقابل دانشگاه گنبدکاووس) برای تسهیل در عبور و مرور وسایل نقیله و جلوگیری از سوانح رانندگی را مطالبه مردم این روستا از مسوولان اعلام کرد.

آموزش و پرورش شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس حدود ۸۱ هزار دانش آموز از پیش دبستانی تا متوسطه دوره دوم دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.