میرمحمد غراوی عصر چهارشنبه در جلسه شورای اداری گالیکش که با حضور مدیران کل حوزه معاونت عمرانی استانداری گلستان و برخی مدیران کل استان برگزار شد، اظهار داشت: البته باید بررسی‌های دقیقتری دربحث خسارت‌های سیل در حوزه رانش زمین اراضی زراعی و جاده‌های بین مزارع گالیکش انجام تا نسبت به جبران خسارت اقدام شود.

وی افزود: شهرستان گالیکش دربخش گردشگری ظرفیت‌های بسیار خوبی برای جذب توریست دارد که باید با برنامه‌ریزی و انجام اقدامات مناسبت زمینه آن را فراهم کرد.

غراوی، بخش کشاورزی را از دیگر ظرفیت‌های خوب گالیکش دانست و اضافه کرد: توجه به این بخش و توسعه آن بویژه کشت محصولات گلخانه‌ای با جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و یا جذب اعتبارات دولتی و یا توسعه باغات می‌تواند در رشد و توسعه این شهرستان بویژه ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان موثر باشد.

وی از مدیران کل حوزه معاونت عمرانی استانداری گلستان و دیگر مدیران کل حاضر در جلسه درخواست کرد تا در زمینه جبران خسارت‌های سیل امسال در گالیکش اهتمام ویژه داشته باشند.

فرماندار گالیکش نیز در این جلسه با یادآوری خسارت دو هزار میلیارد ریالی سیل روزهای آغازین امسال گفت: از این میزان خسارت افزون بر یک هزار میلیارد ریال آن مربوط به بخش مسکن شامل ۲۹۵ واحد مسکونی نیازمند به احداث و ۲۰۰ واحد مسکونی نیازمند به تعمیرات، ۵۵۰ میلیارد ریال دربخش کشاورزی و حدود ۴۵۰ میلیارد ریال نیز خسارت به راه‌ها و منابع طبیعی بوده است.

حسین مایلی با تاکید برضرورت اختصاص بموقع اعتبارات سیل به گالیکش افزود: اکنون ۱۲۰ کیلومتر از مجموع ۱۷۰ کیلومتر راه روستایی این شهرستان که در سیل و رانش زمین خسارت دید، نیازمند تعمیر و بازسازی است.

وی اضافه کرد: احداث و مرمت جاده‌های بین مزارع، جبران خسارت رانش زمین‌های کشاورزی، احداث جاده سلامت و پارک بانوان، احداث بازارچه صنایع دستی و توجه به صنایع تبدیلی از مطالبات جدی مردم گالیکش از مسوولان است که بایستی مورد توجه قرار گیرد.

همچنین برخی مدیران کل حاضر در این جلسه نیز گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه فعالیت دستگاه متبوع خود ارائه کردند.

شهرستان گالیکش با افزون بر ۶۳ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.