سرهنگ محمدرضا سراوانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این صیادان متخلف که هر چهار نفر آنها از اهالی روستای کرند در بخش مرزی داشلیبرون گنبدکاووس بودند، علاوه بر آلات و ادوات شکار، تعداد ۱۵ قطعه کبوتر زنده نیز کشف و ضبط شد.

وی گفت: دو نفر از این افراد متخلف که ۱۹ و ۲۹ سال داشتند در حین شکار پرندگان شکاری در منطقه آق‌تقه شهرستان مراوه تپه و دو نفر دیگر نیز که ۳۳ و ۳۷ سال داشتند در منطقه مرزی چات شهرستان گنبدکاووس شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ سراوانی بابیان اینکه صیادان متخلف همچنین محدوده حریم امنیتی مرز را نیز نقص کرده بودند، اضافه کرد: دستگیرشدگان با تشکیل پرونده برای طی مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان همچنین از کشف مقداری ارز خارجی شامل ۵۴۸ دلار، ۲۵۵ یورو و ۳۵ هزار و ۷۲۶ منات واحد پول کشور ترکمنستان از یک فروشگاه در بازارچه مرزی اینچه‌برون گنبدکاووس خبر داد و گفت: صاحب متخلف این واحد صنفی، به صورت غیرمجاز اقدام به خرید و فروش ارز می‌کرده است.

وی افزود: با دستور مقام قضایی و در بازرسی از منزل مسکونی این فرد نیز تعداد چهار دستگاه گیرنده مامواره، ۱۴۲۰ نخ سیگار خارجی و ۴۲۰ عدد قرص دیازپام ۱۰ میلی گرمی کشف و ضبط و متهم نیز با تشکیل پرونده به دادگاه معرفی شد.

سرهنگ سراوانی همچنین از کشف یک عدد افشانه دفاع شخصی از فردی که بدون پروانه اقدام به تهیه آن کرده بود، توسط ماموران ایست و بازرسی سیار سه راهی قره‌ماخر گنبدکاووس خبر داد و گفت: متهم با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

وی، کشف پنج لیتر مشروبات الکلی توسط ماموران مرزبانی در ایست و بازرسی سه راهی داشلی برون گنبدکاووس و پست کنترل و مراقبت گمرک اینچه برون این شهرستان را از دیگر اقدامات ۴۸ ساعت گذشته این یگان نظامی ذکر کرد و افزود: در این ارتباط چهار ایرانی و یک تبعه ۲۱ ساله کشور ترکمنستان دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان ادامه داد: تبعه ترکمنستانی حدود یک لیتر مشروبات الکلی را در بطری آب معدنی ریخته بود و قصد عبور آن از مرز را داشت که با هوشیاری ماموران شناسایی و دستگیر شد.

هنگ مرزی اترک گلستان، مسوولیت حراست از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران با کشور ترکمنستان را درمحدوده این استان به طول تقریبی ۳۵۰ کیلومتر برعهده دارد و مقر آن در شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس واقع درشرق گلستان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.