سرهنگ رضا ظهیریان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دنبال مراجعه تعدادی از شهروندان به دایره جعل و کلاهبرداری اداره آگاهی مبنی بر کلاهبرداری با شگردهای جعل، چاپ و فروش ارز تقلبی، مراتب به صورت ویژه در دستور کار عوامل انتظامی قرار گرفت.
وی اضافه کرد: ماموران با اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات ویژه موفق شدند مخفیگاه متهمان را شناسایی و در یک اقدام غافلگیرانه سه نفر از آنان را دستگیر کنند.
سرهنگ ظهیریان اضافه کرد: از این کلاهبرداران مبالغ زیادی ارز تقلبی به ارزش 12 میلیارد ریال، 31 میلیون و پانصد هزار ریال پول رایج ایران، تعداد 5 دستگاه انواع گوشی جهت استفاده برای کلاهبرداری، یک دستگاه پول شمار، تعدادی کارت بانکی با نام‌های مشخص و قابل رسیدگی و آلات و ادوات تهیه و چاپ اسکناس‌های کشف و ضبط شد.
فرمانده انتظامی مهاباد اظهار داشت: این کلاهبرداران در بازجویی‌های انجام گرفته به 45 فقره کلاهبرداری تلفنی به مبلغ 2 میلیارد و 300 میلیون ریال با همکاری یکدیگر اعتراف کردند.
وی گفت: این افراد با تشکیل پرونده به مقامات قضایی تحویل داده شدند.
سرهنگ ظهیریان از شهروندان خواست از خرید و فروش ارز در معابر و خیابان ها خودداری کرده و تنها از مراکز و صرافی های معتبر اقدام به خرید ارز مورد نیاز خود کنند.
وی همچنین از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به سامانه 110 پلیس اطلاع دهند.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت و سه کلانتری در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
9903/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.