سرهنگ محمدرضا سراوانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این گروه چهار نفره که دیروز شنبه و براساس گزارش منابع محلی و درحین حفاری دستگیر شدند، یک قبضه سلاح شکاری تک لول بدون مجوز حمل و چهار عدد فشنگ، یک دستگاه موتورسیکلت و برخی آلات و ادوات حفاری سنتی کشف و ضبط شد.

وی افزود: اعضای این گروه که دو نفر آنان از اهالی شهرستان آق‌قلا و دو نفر دیگر نیز از اهالی شهرستان کلاله درشرق گلستان هستند، به دنبال کشف عتیقه و اشیای تاریخی بودند که پس از دستیگری، برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

سرهنگ سراوانی همچنین از دستگیری دو شکارچی غیرمجاز پرندگان حفاظت شده از گونه "کبک" در محدوده روستای "نارلی‌داغ" از توابع شهرستان مرزی مراوه‌تپه در منتهی‌الیه شرق گلستان خبر داد و اضافه کرد: از این متخلفان علاوه بر دو پرنده کبک شکار شده، دو دستگاه موتورسیکلت و آلات و ادوات شکار کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه شکارچیان متخلف با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند، تصریح کرد: ماموران مرزبانی با دستور مقام قضایی و در بازدید از منزل فردی که در روستای "دماغ" از توابع بخش مرزی داشلی‌برون گنبدکاووس اقدام به فروش موادمخدر می‌کرد، مقدار ۲۰۷ گرم تریاک کشف و ضبط کردند.

هنگ مرزی اترک گلستان، مسوولیت حراست از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران با کشور ترکمنستان را در محدوده این استان به طول تقریبی ۳۵۰ کیلومتر برعهده دارد و مقر آن در شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس واقع درشرق گلستان است.

/۳۰۳۹/۱۸۶۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.