سرهنگ محمدرضا سراوانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: شکارچیان متخلف روز گذشته در محدوده روستای آرا قویی اقدام به شکار پرندگان می کردند که توسط ماموران هنگ مرزی اترک شناسایی و دستگیر شدند.
وی افزود: از این شکارچیان که دو نفر از اهالی روستای آق آباد گنبدکاووس و یک نفر از اهالی شهرستان کلاله بودند، سه قبضه اسلحه شکاری و 20 فشنگ ساچمه ای کشف و ضبط شد.
سرهنگ سراوانی اضافه کرد: باتوجه به ممنوعیت شکار پرندگان مهاجر به دلیل احتمال بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان، هر گونه شکار در محدوده منطقه مرزی و تالاب های بین المللی منطقه ممنوع است و با شکارچیان متخلف برخورد می شود.
وی تصریح کرد: شکارچیان متخلف با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند و حسب اطلاع هر کدام به پرداخت یک میلیون و 500 هزار ریال جزای نقدی محکوم شدند.
وی، ممانعت از خروج 120 راس دام سبک از میله های مرزی ایران و ترکمنستان توسط ماموران مرزبانی را از دیگر وقایع روز گذشته اعلام کرد و گفت: این دام ها که بدون چوپان رها شده بودند، درحال عبور از نقطه صفر مرزی و ورود به خاک کشور همسایه بودند که از خروج آنان جلوگیری شد.
هنگ مرزی اترک گلستان، مسئولیت حراست از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران با کشور ترکمنستان را درمحدوده این استان به طول تقریبی 350 کیلومتر برعهده دارد و مقر آن در شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس واقع درشرق گلستان است.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.