سرهنگ محمدرضا سراوانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: باوجود ممنوعیت شکار پرندگان مهاجر در سه تالاب بین المللی منطقه گنبدکاووس شامل تالب هاب آللگا ، آلما گل و آجی گل به دلیل بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان، برخی شکارچیان اقدام به شکار می کنند.
وی افزود: روز گذشته ماموران مرزبانی درحین گشت زنی در محدوده تالاب آلاگل گنبدکاووس سه شکارچی پرندگان را شناسایی و دستگیر کردند که از آنان 6 قطعه پرنده (اردک) کشف و ضبط شد.
سرهنگ سراوانی اضافه کرد: از این شکارچیان متخلف که ساکن روستای گری از توابع شهرستان آق قلا بودند، علاوه بر پرندگان شکار شده، سه قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز و تعداد 57 عدد فشنگ ساچمه ای کشف و خودروی آنان نیز توقیف شد.
وی گفت: ماموران مرزبانی پاسگاه پل نیز درحین گشت زنی موفق به شناسایی و دستگیری یک شکارچی متخلف دیگر شدند که دارای اسلحه فاقد پروانه بود.
فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان ادامه داد: هر چهار شکارچی متخلف با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.
سرهنگ سراوانی از کشف و ضبط تعداد 824 بسته سیگار قاچاق از دو مرد و یک زن تبعه ترکمنستان در هنگام خروج از نقطه صفر مرزی اینچه برون خبر داد و گفت: یک نفر از این افراد که جوانی 21 ساله بود، به دلیل بالابودن ارزش ریالی سیگارهای کشف شده، دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شد.
وی اضافه کرد: براساس قوانین موجود، در صورتی که ارزش ریالی سیگار همراه مسافران بیش از 10 میلیون ریال باشد، فرد متخلف علاوه بر توقیف سیگارها، به مرجع قضایی نیز معرفی می شود.
سرهنگ سراوانی تصریح کرد: ماموران مرزبانی در ایستگاه پست کنترل و مراقبت نقطه صفر مرزی اینچه برون همواره بار همراه مسافران را کنترل می کنند تا از ورود و خروج کالای قاچاق جلوگیری شود.
هنگ مرزی اترک گلستان، مسئولیت حراست از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران با کشور ترکمنستان را درمحدوده این استان به طول تقریبی 350 کیلومتر برعهده دارد و مقر آن در شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس واقع درشرق گلستان است.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.