به گزارش ایرنا سرتیپ دوم پاسدار حسین معروفی امروز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: مهمترین برنامه این هفته، رژه یگان های پیاده و موتوری نیروهای مسلح و اقشار بسیج استان است که روز یکشنبه در میدان بسیج گرگان برگزار خواهد شد تا قدرت، صلابت و آمادگی نیروهای مسلح کشور به رخ دشمن کشیده شود.

وی افزود: برپایی بیمارستان صحرایی با محوریت دندانپزشکی، برگزاری چندین شب شعر و کارگاه آموزشی با عنوان "مادران پرچمدار جنگ نرم" از دیگر برنامه های روز نخست این هفته خواهد بود.

فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: دومین روز از این هفته "دانش‌پژوهشی، معرفت، جوانان، سربازان" نامگذاری شده که نواختن زنگ ایثار و مقاومت، نشست بصیرتی و روشنگری، تجمع سربازان و افتتاح چندین پروژه از برنامه های مهم این روز است.

معروفی اضافه کرد: سومین روز این هفته با عنوان "رونق تولید، حمایت مردم، خودباوری" ، شاهد افتتاح بخش دیگری از پروژه های سپاه نینوا خواهیم بود و یادواره شهدای منا، شهدای محله، پایگاه های بسیج (در مجموع ۷۰ یادوراه) به همراه همایش ایثار و شجاعت نیز در این روز برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: در چهارمین روز که "بصیرت، دشمن شناسی، ولایت مداری، دفاع همه جانبه" نام دارد، همایش تجلیل از زنان ایثارگر، توزیع نوشت افزار در مدارس مناطق سیل زده، همایش اقتدار زنان پایدار در دفاع مقدس برگزار می شود.

وی با اشاره به این که پنجمین روز این هفته به نام "شهدا، جانبازان، آزادگان و فخرآفرینان" عنوان‌گذاری شده، یادآور شد: در این روز مراسم عطرافشانی مزار شهدا در تمامی شهرستان های استان، یادواره شهدای محوری و تجلیل از ایثارگران و یادواره سه شهیده زن برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه نینوا روز ششم و جمعه در این هفته را به نام "معنویت، وحدت ملی، خانواده و ورزش همگانی" اعلام کرد و گفت: در این روز کوهپیمایی بسیجیان، سخنرانی فرماندهان سپاه و یادگاران دفاع مقدس و آغاز رزمایش رزمی عملیات شکست حصر آبادان در منطقه رزمی آق قلا به مدت سه روز برگزار خواهد شد.

معروفی افزود: روز هفتم به نام "رزمندگان، حماسه آفرینان، جهادگران" است که در این روز  مخزن ۱۰۰ مترمکعبی بتنی آب شرب روستای عباس آباد شهرستان علی آباد کتول، افتتاح مرکز امامت سپاه نینوا افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به این که امسال یک روز به این ایام اضافه شده و روز هشتم را "فرماندهان، پیشکسوتان و مسئولان" نامگذاری کرده اند، خاطرنشان کرد: در این روز نیز همایش تجلیل از فرماندهان  و پیشکسوتان، همایش پرچمداران جنگ نرم و تجلیل از افسران جوان این حوزه برگزار خواهد شد.

وی با یادآوری این که قدرت سپاه نینوا در عمل گرایی در حوزه خدمات اجتماعی به اثبات رسیده، گفت: در مناطق سیل زده استان، ۱۱۷۵ واحد مسکونی توسط گروه های جهادی نوسازی شده، ۱۰ واحد مسکونی تازه بنا شده تحویل داده شد و ۳۶۰ واحد نیز در حال بازسازی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.