فرماندار شهرستان خرم‌دره گفت: پدافند غیرعامل مهم‌ترین اصل در مقابله با بحران‌ها است.


به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، حجت محمدی در جلسه پدافند غیرعامل شهرستان خرم‌دره با بیان اینکه در پدافند غیرعامل نیروهای مسلح در مرحله اول مطلقاً دخیل نیستند، اظهار کرد: پدافند غیرعامل آمادگی برای بحران و اقدامات اندیشیده شده برای پایین آمدن آسیب‌ها در این مواقع است .


وی با تاکید بر اینکه در زمینه پدافند غیرعامل تجربه نقش موثری دارد، ادامه داد: با بهره‌گیری از تجربیات گذشته در مواقع بحرانی می‌توان عملکرد بهتری داشت .


این مسئول با بیان اینکه مشکلی در کشور از لحاظ پدافند عامل نداریم، ادامه داد: با توجه به اقدامات صورت گرفته با توان بالا آمادگی مقابله با هر نوع تحرکات دشمنان در کشور وجود دارد.


محمدی با اشاره به اینکه در پدافند عامل دشمن و اطلاعات آن مشخص است، تصریح‌ کرد: کل کشورها در حوزه پدافند غیرعامل باید برنامه داشته باشند که پایه اصلی این برنامه‌ریزی‌ها نیز از خانواده‌ها شروع می‌شود .


فرماندار شهرستان خرم‌دره با بیان اینکه اعضای شورای پدافند غیرعامل در برابر مردم، مسئول هستند، تاکید کرد: با توجه به این مسئولیت بزرگ باید همواره آمادگی لازم در حوزه پدافند غیرعامل وجود داشته باشد، زیرا با زندگی انسان‌ها سر و کار دارد .


محمدی با اشاره به اینکه در حوزه پدافند غیرعامل شهرداری‌ها در شهرها و دهیاری‌ها در روستاها حرف اول را می‌زنند، گفت: در همین راستا آموزش‌های لازم توسط ارگان‌های مرتبط به دهیاران داده می‌شود، زیرا برخی از اتفاقات روی داده در کشور ناشی از ضعف در پدافند غیرعامل است .


این مسئول با اشاره به اینکه در سیل اخیر حدود 50 میلیون مترمکعب آب از مسیر خرم‌دره رد شد، تصریح کرد: خوشبختانه با تمهیدات اندیشیده شده، هیچ خانه‌ای که دارای سکنه باشد در این سیل خراب نشد .


وی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی باید حساسیت لازم برای از بین بردن نقاط آسیب‌پذیر در حوزه عمل خود، تلاش کنند و دستگاه‌های عضو شورا نیز برای موضوعات مهم طرح‌های لازم را ارائه دهند .


محمدی با بیان اینکه دستگاه‌ها باید اقدامات پیشگیرانه را در موضوع پدافند غیرعامل مورد توجه قرار دهند، گفت: باید بازبینی‌های دوره‌ای از تجهیزات و امکانات توسط دستگاه‌ها وجود داشته باشد تا در هنگام بروز حوادث بتوانند خدمات لازم را به شهروندان در خرم‌دره و روستاهای تابعه ارائه دهند .


فرماندار شهرستان خرم‌دره با توجه به افزایش دمای هوا و گرما از همه دستگاه‌ها به‌ویژه منابع‌طبیعی خواست در بحث اطفای حریق در این دوره که ممکن است هر لحظه مزارع کشاورزان در شهرستان را تهدید کند ضمن آمادگی، تمهیدات لازم را در این خصوص به عمل آورند .


وی گفت: به همه دهیاران در روستاها تاکید شده است که کمک‌حال دستگاه‌های شهرستانی در انجام بهینه امور باشند و از مدیران دستگاه‌ها و نهادهای دولتی نیز خواسته شده با دهیاران ارتباط منظمی داشته باشند؛ چراکه خاکریز اول در روستاها دهیاران هستند .


محمدی با اشاره به بیمه روستاها و استقبال مردمی از این طرح در شهرستان خرم‌دره، خاطرنشان کرد: در حال حاضر همه روستاهای شهرستان بیمه حوادث هستند و روستاییان ما در مقابل بلایای طبیعی و حوادث از قبیل زلزله، سیل، آتش‌سوزی و ... بیمه شده‌اند و این نمونه‌ای از تمهیدات پدافند غیرعامل در این شهرستان است .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.