سرتیپ پاسدارحسن شاهوارپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: سپاه پاسداران در هفته های اخیر و پس از ورود سیل به خوزستان در کنار سایر نیروهای مسلح و دستگاه های اجرایی با تمامی ظرفیت خود برای امدادرسانی و مهارسیلاب در کنار مردم بوده و همچنان نیز تا بازگشت مردم به منازل خود در میدان حضور دارد.
وی افزود: پس از فروکش کردن سیلاب در خوزستان، تعمیر و بازسازی منازل آسیب دیده در اولویت کار قرار گرفته تا مردم بتوانند پیش از گرمتر شدن هوا ، به خانه های خود بازگردند.
فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان ادامه داد: بیش از 20 هزار نفر در قالب گروه‌های جهادی از داخل و خارج استان به مناطق سیل زده اعزام و در این هفته ها هم پای مردم برای امداد رسانی به آسیب دیدگان تلاش شبانه روزی داشتند.
وی اضافه کرد: اکنون نیز گروه های جهادی برای بازسازی منازل در روستاهایی که خسارت بیشتری به آنها وارد شده در این مناطق حضور دارند.
وی بیان کرد: گروه های جهادی خوزستان در حادثه زلزله سرپل ذهاب نیز به این منطقه اعزام و خدمات ارزنده ای را ارایه دادند چرا که هرمشکلی برای مردم ایران ایجاد شود وظیفه خود می دانیم که با حداکثر ظرفیت به کمک هموطنان خود رفته و از دغدغه آنها بکاهیم.
سرتیپ شاهوارپور گفت: گروه های جهادی و مردم از سراسر کشور برای کمک به مردم خوزستان در مناطق سیل زده حضور یافتند که این نشان از همدلی و اتحاد ملت ایران در شرایط سخت و بحرانی است.
به گزارش ایرنا سیلاب فروردین امسال که بخش هایی از مناطق شادگان ، دشت آزادگان ، حمیدیه ، باوی و الهایی اهواز هنوز درگیر آن هستند بیش از 400هزار نفر را در 12شهرستان خوزستان در معرض خطر قرار داد.
با فروکش کردن سیلاب و کاهش خروجی سدهای گتوند ، دز و کرخه ، در چند روز اخیر تعداد زیادی از ساکنان روستاهای سیل زده خوزستان به خانه و کاشانه خود بازگشته اند و تنها کمتر از پنج هزار نفر در اردوگاه های اسکان اضطراری به سر می برند.
7152/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.