به گزارش خبرنگار ایرنا توحید رستمی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هدف از برگزاری این اجلاسیه نشر و توسعه فرهنگ دفاع مقدس و ارائه الگوهای این فرهنگ به نسل جوان است.
وی با بیان اینکه این اجلاسیه ظرفیت و قابلیت هایی فراهم می کند که در آن ارتقای آمادگی برای مقابله جنگ نرم با دشمن ایجاد می شود افزود: توسعه فرهنگ ایثار، تقویت روحیه انقلابی و ساده ‌زیستی از دیگر اهداف برگزاری اجلاسیه شهدای دانشجوی کردستان است.
دبیر کمیته دانشجویی کنگره ملی 5400 شهید کردستان اظهار داشت: از نیمه دوم سال گذشته تاکنون حدود 30 برنامه با محوریت اجلاسیه کنگره 5400 شهید کردستان در دانشگاه‌های استان برگزار شده است.
رستمی گفت: امروز عصر ایستگاه صلواتی در خیابان شهید تعریف سنندج برپا می‌شود که در کنار آن اقدامات و دلاوری‌های شهید فریدون تعریف به مردم معرفی می شوند.
وی اضافه کرد: 2 هزار جلد کتاب کردستان من که زندگینامه شهید تعریف است در دست چاپ قرار دارد که در روز اجلاسیه نیز از این کتاب رونمایی می شود.
وی با اشاره به برنامه های روز اجلاسیه افزود: هشت غرفه به اسم هشت شهید در روز اجلاسیه راه اندازی می شود که هر مسئولیت هر کدام را یکی از دانشگاه ها برعهده دارد.
دبیر کمیته دانشجویی کنگره ملی 5400 شهید کردستان یادآور شد: فمینیسم، دفاع مقدس، وحدت، شهدا، عملکرد سپاه پاسداران علیه تروریسم، اهداف سند 2030 یونسکو، حجاب و عفاف و پزشکی جهادی و دفاع مقدس از موضوعاتی است که در این غرفه ها به آن پرداخته می شود.
رستمی با اشاره به دیگر فعالیت های مرتبط با این اجلاسیه، اظهار داشت: مستند زندگینامه شهیدان فریدون تعریف، حیدر عزیزی، اکبر عرب زاده، منوچهر سعیدی، جواد کاکه جانی و حبیب الله عبدالملکی آماده شده است و در روز اجلاسیه رونمایی می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در زمان وقوع سیل 37 گروه جهادی بسیج دانشجویی اعلام آمادگی کرده بود که 80 نفر در قالب هشت گروه جهادی به منطقه پلدختر لرستان اعزام شدند.
رستمی با بیان اینکه در روز سه شنبه نیز 2 گروه دیگر به مناطق سیل زده لرستان اعزام می شوند اضافه کرد: کارهای عمران و پزشکی توسط این گروه ها در منطقه انجام می شود.
وی خدمت رسانی به مردم منطقه را یکی از اهداف اعزام این گروه ها به مناطق سیل زده دانست و گفت: در کنار این هدف تربیت نیروی انسانی نیز با قرار گرفتن آنها در فضای معنوی این اردوها صورت می گیرد.
6108 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.