سرهنگ ابراهیم مقصودی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اردوگاه که متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است هم اکنون برای اسکان 12هزار نفر در فضای مسقف آماده است.
وی گفت: با هماهنگی شورای هماهنگی مدیریت بحران استانداری خوزستان ، درهای این اردوگاه که دارای امکانات سرمایشی و گرمایشی و تغذیه است برای اسکان موقت باز است.
مقصودی با بیان اینکه هنوز هیچ یک از ساکنان مناطق درگیر سیلاب در مناطق غربی و شمالی و مرکزی خوزستان در این اردوگاه اسکان نیافته اند افزود: ساکنان مناطق سیل زده خوزستان به ویژه روستاییان همچنان برای ماندن در منازل خود اصرار دارند و یا مایل هستند در نزدیک ترین نقطه خانه و کاشانه خود ساکن شوند.
به گفته فرمانده مقصودی، اردوگاه ثامن الائمه (ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمیدیه و پادگان شهید باکری در خرمشهر نیز برای اسکان موقت سیل زدگان در نظر گرفته شده است.
این اردوگاه ها در طول سال به خصوص ایام تعطیلات نوروزی ، پذیرای جمع زیادی از راهیان نور سراسر کشور که برای بازدید از یادمان ها ، مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس و زیارت مزار شهدای گمنام به خوزستان سفر می کنند هستند.
سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز چهارشنبه در بازدید از مناطق سیل زده شمالی ، مرکزی و غربی خوزستان بر بسیج همه امکانات مورد نیاز برای خدمت رسانی به مردم آسیب دیده ناشی از سیل تاکید کرد.
هم اکنون بخشی از امکانات نیروی دریایی سپاه پاسداران شامل 44 فروند قایق و بخشی از تجهیزات مکانیکی و ترابری سپاه به مناطق بحران زده و در معرض سیلاب خوزستان گسیل شده است و بخش زیادی از نیروی انسانی سپاه نیز در حال کمک مردم سیل زده در مناطق درگیر سیلاب حاضر هستند.
بارندگی های شدید در مناطق بالادست حوضه های رودخانه های کرخه ، دز و کارون و افزایش بی سابقه آب رودخانه ها، سبب بروز سیلاب و آبگرفتگی حدود 100روستای حاشیه این رودخانه ها و در معرض قرار گرفتن سیلاب در شهرهای رفیع ، سوسنگرد ، بخش شعیبیه ، شوش ، دزفول و اهواز شده است.
6065/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.