به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین ناصر سرخه ویس روز یکشنبه در نشست با مسئولان شهرستان باوی در زمینه امدادرسانی و بازسازی منازل اسیب دیده اظهار داشت: نیروهای جهادگر، گروه های مردمی، جامعه روحانیت و نیروهای مسلح در زمینه خدمت‌رسانی به مردم سیل زده در استان سنگ تمام گذاشتند و ایثار و فداکاری در این میدان سخت به وضوح به چشم می خورد.
وی افزود: اکنون نیز در زمینه بازسازی منازل و امدادرسانی پس از سیل نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و تلاش ها برای اسکان سیل زدگان همچنان ادامه دارد.
مسئول رصد و ارزیابی قرارگاه پیشرفت و آبادانی ادامه داد: سیلاب اخیر دوره های آموزشی مجاهدان انقلاب بود که همگی سربلند از آن خارج شدند و افتخاری دیگر را در کشور رقم زدند.
وی تصریح کرد: در ماه های اخیر مجاهدت ها در زمینه دفاع از حرم اهل بیت(ع)، زلزله کرمانشاه و سیل در استان های لرستان، گلستان و خوزستان مشاهده شد که برگ زرین دیگری را در افتخارات این نظام اسلامی به ثبت رساند.
حجت الاسلام والمسلمین سرخه ویس گفت: نیروهای انقلابی سراسر کشور پس از وقوع سیل ، سراسیمه خود را به خوزستان رسانده و برای کمک رسانی به مردم از یکدیگر سبقت می گرفتند.
وی افزود: شاید مشکلات اقتصادی درماه های اخیر تا اندازه زیادی باعث ایجاد اختلاف در کشور شده بود اما سیل اخیر تمامی این اختلافات را با خود برد و در این میدان سخت تنها شاهد ایثارگری و مجاهدت ها بودیم.
مسئول رصد و ارزیابی قرارگاه پیشرفت و آبادانی گفت: بازسازی، تعمیر و شستشوی منازل برای بازگشت به زندگی مردم در شرایط کنونی باید در اولویت قرار گیرد که نیاز است در این زمینه نیز تلاش مضاعفی صورت گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین سرخه ویس تولید، اشتغال و رونق اقتصادی در مناطق سیل زده را از دغدغه های مردان انقلابی برشمرد و گفت: باید در این زمینه اقدامات خوبی از سوی دولت و نهادهای مربوطه صورت گیرد تا مردم آسیب دیده به سرعت به زندگی سابق خود بازگردند.
وی افزود: بازدید از مناطق سیل زده استان همچنان ادامه دارد و کمبود ها مورد بررسی قرار می گیرد، ما تا آخرین لحظه در این میدان حضور داشته و دست از حمایت های خود بر نمی داریم.
مسئول رصد و ارزیابی قرارگاه پیشرفت و آبادانی گفت: برخی از استان ها برای بازسازی منازل آسیب دیده خوزستان اعلام آمادگی کرده‌ و گروه های مهندسی ساختمان و کشاورزی نیز به صورت خودجوش و کاملا مردمی در حال شکل‌گیری است.
وی بیان کرد: ساماندهی گروه های جهادی و هیات های مذهبی برای بازسازی منازل آسیب دیده از ضرورت ها است که باید در اولویت قرارگیرد.
حجت الاسلام والمسلمین سرخه ویس گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل گرما، نیاز است که در آستانه ماه مبارک رمضان تعداد زیادی کانکس برای اسکان موقت مردمی که منازل آن ها قابل سکونت نیست، تهیه و سیستم سرمایشی نیز برای آن ها راه اندازی شود.
وی تصریح کرد: دولت برای جبران خسارت های سیل در سال 1395 وعده هایی را به مردم داده بود که اکنون ضرورت دارد به سرعت به این وعده ها عمل کرده و پرداخت خسارت های سیل در سال جاری را نیز در اولویت قرار دهد.
مسئول رصد و ارزیابی قرارگاه پیشرفت و آبادانی گفت: مردم به دلیل پرداخت نشدن خسارت های سال 1395 تا اندازه ای ناراضی بودند که انتظار می رود این اعتماد از دست رفته با پرداخت تمامی خسارت ها بازگردد.
وی ادامه داد: اگر در این زمینه و پرداخت خسارت های جدید اقدام جدی صورت نگیرد ، تمامی تلاش های انجام شده در استان هایی که سیل آسیب وارد کرده، بی ثمر خواهد بود و دشمنان از این فضا برای بهره برداری های خود استفاده می کنند.
در سیلاب اخیر بیش از 60 روستای شهرستان باوی درگیر سیلاب شد و 42 مدرسه در این شهرستان برای اسکان سیل زدگان در نظر گرفته شد.
از اوایل فروردین ماه امسال با طغیان رودخانه دز، کارون و کرخه بسیاری از شهرستان های خوزستان درگیر سیلاب شدند.
در این مدت به بیش از 250 هزار نفر سیل زده در استان امداد رسانی شد و 91 اردوگاه اسکان برپا شد.
7152/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.