معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان روز دوشنبهدر حاشیه این آیین در پاسخ به ایرنا گفت: تاکنون بیش از 60 درصد ادارات این استان کمک های نقدی و غیرنقدی خود را به استان های سیل زده کشور ارسال کرده اند.
حسین فیروزی اظهار داشت: کمک های ادارات شامل کمک های غیر نقدی در قالب اقلام و نقدی به صورت اختصاص یک روز از حقوق کل کارمندهای آن اداره بوده است.
وی اضافه کرد: با توجه به اعلام سایر ادارات استان تا چند روز آینده تمامی دستگاه ها برای کمک رسانی به مناطق سیل زده اقدام می کنند.
فیروزی با اشاره به اینکه مردم این استان در همه اتفاقات نوع دوستی و انسانی دوستی خود را ثابت کردند افزود: در این مدت علاوه بر کمک های ادارات مردم استان شامل دانشگاهیان، جامعه کارگری، شهری و روستایی نیز به صورت خود جوش کمک های خود را به مناطق سیل زده ارسال کرده اند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان با اشاره به نقش مهم رسانه ها در حوادث اضافه کرد: رسانه های استان در این ایام به بهترین شکل ممکن اطلاع سانی کرده اند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان نیز در ادامه گفت: این اداره در جریان سیل های اخیر تاکنون در 2مرحله کمک های نقدی و غیر نقدی خود را به سیل زدگان ارسال کرده است.
برهان صلواتی با بیان اینکه این اداره کل 190 میلیون ریال کمک نقدی به سیل زدگان گلستان ارسال کرده افزود: در مرحله اول کاروانی که شامل هشت ماشین پوشاک، مواد خوراکی و بهداشتی بود به لرستان ارسال شده است.
وی با اشاره به ارسال دومین کاروان کمک های این اداره به لرستان طی این آیین اظهار داشت: این کاروان شامل 2 کامیون و 6 وانت نیسان است که انواع مواد خوراکی و بهداشتی و پوشاک است.
صلواتی با اشاره به اینکه محموله های این کاروان توسط واحدهای کارگری و کارفرمایی جمع آوری شده است اضافه کرد: اعتبار این محموله ها نیز بیش از 2 میلیاردو 500 میلیون ریال است.
به گزارش ایرنا، دوازدهم فروردین 98 به علت بارندگی شدید، رودخانه خرم رود و رودخانه های شهرستان های دلفان، کوهدشت، سلسله، پلدختر، معمولان، بروجرد و چگنی در استان لرستان طغیان کرد و سد مروک دورود در این استان سرریز شد.
جاری شدن سیلاب، خسارت های فراوانی به بخش های زیربنایی، کشاورزی، مسکونی و دیگر حوزه های استان لرستان وارد کرده است.
7349/ 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.