به گزارش ایرنا حشمت کوشکی، یکشنبه در جمع خبرنگاران بیان داشت: این آموزش ها در مراکز ثابت و سیار شهری، آموزش به آسیب دیدگان اجتماعی، آموزش در جوار دانشگاه ها، کار آموزی در محیط کار واقعی، آموزش در صنایع، آموزش در زندان ها، آموزش در پادگان ها و آموزش به روستاییان و عشایر صورت پذیرفته است.
وی، با بیان اینکه عملکرد سال 97 استان فارس در حوزه فنی و حرفه ای 115درصد تحقق یافته است، گفت: براساس تعهدات سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، فارس متعهد به آموزش 9میلیون و 150 هزار نفر ساعت آموزش در بخش دولتی بوده است که با انجام 10میلیون و 520 هزار نفر ساعت، بیش از تعهدات تعریف شده عملکرد آموزشی داشته است.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای فارس ادامه داد: امروز گفتمان غالب جامعه، بحث مهارت آموزی است و به همین سبب در تلاش هستیم در سال 98 با پیروی از برنامه ها و سیاست های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و انجام نیاز سنجی دقیق، اثر بخشی دوره های آموزشی را در بخش دولتی و خصوصی دو چندان کنیم.
وی بیان داشت: با توجه به نامگذاری سال 98 به عنوان رونق تولید، تمرکز این اداره کل بیشتر بر توسعه رشته های آموزشی منجر به اشتغال است.
کوشکی ادامه داد: آموزش های مهارتی در 50 مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی و قریب به 900 آموزشگاه آزاد در استان فارس به علاقه مندان ارایه می شود.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای فارس در بخش دیگری از سخنان خود، بیان کرد: 572 هزار و 164نفر ساعت آموزش نیز به پرسنل وظیفه نیروهای مسلح اعم از سپاه، ارتش و نیروی انتظامی در سال 97 ارایه شد.
وی، با بیان اینکه این میزان آموزش عملکردی 127درصدی را در این حوزه رقم زده است، گفت: اجرای این آموزش ها در راستای تفاهمنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با ستاد کل نیروهای مسلح صورت پذیرفته است.
کوشکی بیان داشت: هدف از مهارت آموزی به سربازان، ایجاد زمینه اشتغال و کار آفرینی آنان است و تلاش ما بر این است که مهارت هایی را آموزش و توسعه دهیم که آینده شغلی سربازان را تضمین کند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای فارس افزود: آموزش های مهارتی که سال 97 برای پرسنل وظیفه نیروهای مسلح ارایه شد بیشتر در رشته های کشاورزی، تاسیسات، مکانیک، برق و کامپیوتر بود.
وی ادامه داد: در سال 97 شهرستان های شیراز، ممسنی و مرودشت بیشترین عملکرد آموزشی را داشتند.
7375 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.