به گزارش ایرنا ، حسام زند حسامی پنجشنبه شب در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه پارک علم فناوری اردبیل رشد و پیشرفت خوبی داشته ، افزود: این پارک در مدت کم توانسته اقدامات مطلوبی را در ارتباط با راه اندازی مرکز رشد و شرکت های دانش بنیان داشته باشد.
وی اضافه کرد: در راه اندازی و ایجاد شرکت های دانش بنیان دنبال کمیت نیستم بلکه تلاش می شود کیفیت شرکت ها با هدف حضور در بازار تجاری سازی به مراتب بیشتر شود.
حسامی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان 20 درصد در کشور ریزش داشته ، افزود: شرکت هایی که بعنوان دانش بینان ثبت شدند ولی نتوانستند به چرخه تولید وارد شوند از گردونه خارج شده اند.
وی بیان کرد: بزرگترین مشکل در واحدهای فناور کمبود نیروی انسانی است که با ایجاد انگیزش در بین دانشجویان و کارآفرینان می توان این مشکل را برطرف کرد.
مدیرکل دفتر نوآوری و کسب و کارهای نوین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از فعالیت 400 شرکت تولید آزمایشگاهی در کشور خبر داد و گفت: این شرکت ها 10 هزار محصول تولید کرده و مورد حمایت دولت قرار گرفته اند.
حسامی افزود: شرکت های آزمایشگاهی سطح اول تا 50 درصد و شرکت های سطح 2 تا 30 درصد مورد حمایت دولت قرار می گیرند.
وی گفت: اگر مراکز آموزش عالی و دانشگاهی محصول سطح اول را از شرکت های دانش بنیان خریداری کنند معاونت علمی و فناوری 50 درصد هزینه آن را پرداخت می کند.
حسامی میزان اشتغال زایی شرکت های دانش بنیان در کشور را 40 هزار نفر اعلام کرد و افزود: اشتغال زایی و کارآفرینی همراه با تجاری سازی یکی از اولویت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ایجاد شرکت های دانش بنیان است.
او ایجاد صندوق پژوهش فناوری در اردبیل را ضروری دانست و گفت: استان اردبیل ظرفیت و قابلیت خاصی در حوزه گردشگری و کشاورزی دارد و پارک علم و فناوری این استان جزو پارک هایی است که خوب رشد داشته است.
پارک های علم و فناوری به عنوان یکی از مهم ترین ساختارهای موثر در اقتصاد دانش بنیان و محیطی مناسب برای استقرار ، توسعه و شکوفایی موسسات و شرکت های دانش بنیان هستند که در تعامل سازنده با یکدیگر و با دانشگاه ها و سایر موسسه های پژوهشی به فعالیت های فناوری اشتغال دارند و هدف اصلی آن بعنوان یک نهاد فناورانه افزایش ثروت در جامعه از طریق ایجاد و توسعه فعالیت موسسه های متکی بر فناوری است.
6016/7110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.