الیاس هیوه چی روز یکشنبه در حاشیه بازدید تور رسانه ای روستا که از سوی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در حال برگزاری است اظهار داشت: بندرترکمن ظرفیت زیادی در جذب گردشگر دارد و با معرفی صحیح این قابلیت ها سالانه میزبان میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی است.

وی افزود: جزیره آشوراده به دلیل نبود زیرساخت دچار عقب ماندگی شده که با برنامه ریزی های صورت گرفته و نگاه توسعه محور دولت تدبیر و امید، تنها جزیره ایرانی دریای خزر بزودی مورد بهره برداری قرا خواهد گرفت.

وی بیان کرد: با وجود این ظرفیت های بالقوه هنوز زیرساختهای مورد نیاز توسعه این صنعت در بندرترکمن فراهم نیست که تلاش می کنیم با فراهم آوردن ملزومات رونق گردشگری، درآمدهای حاصله از صنعت توریسم بندرگز را افزایش دهیم.

فرماندار بندرترکمن افزود: با توجه به پتانسیل بالای این شهرستان در جذب گردشگر پس از در نظر گرفتن نقاط ضعف و کاستی های منطقه، با برنامه ریزی دولت تلاش برای تقویت زیر ساخت های گردشگری آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد.

وی به طرح های اشتغالزای روستایی بندرترکمن نیز اشاره کرد و افزود: بودجه امسال شهرستان ۱۱۵ میلیارد ریال است که با توجه به برنامه های پیش رو و طرح هایی اقتصادی و اشتغالزا اعم از کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی و توریستی تاکنون بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار جذب شده که در ۳۱۸ طرح به خصوص در بخش روستایی هزینه گردید.

هیوه چی گفت: از میزان اعتبارات، حدود ۱۳۰ میلیارد ریال در دو بخش کشاورزی و دامپروری سرمایه گذاری شده تا ضمن ایجاد فرصت های شغلی جدید، از این پتانسیل های منطقه ای نیز به نحو مطلوب استفاده شود.

وی بیان کرد: صنایع دستی یکی از مزیت های بندرترکمن است اما در سال های اخیر از آن غفلت شده که با همت میراث فرهنگی و برنامه ریزی های صورت گرفته تلاش می کنیم نسل جدید را با این هنر دیرینه آشنا کنیم.

شهرستان بندرترکمن با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در غرب استان گلستان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.