عید محمد فاروفی امروز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: این واحدهای صنایع تبدیلی در شهرستان های آق قلا، گنبدکاووس، بندر ترکمن، کردکوی و گُمیشان فعالیت داشتند که بر اثر جاری شدن سیلاب ابتدای امسال دچار خسارت شدند.

وی میزان خسارت وارده به ۱۵ واحد تولیدی در حوزه صنایع تبدیلی محصولات زراعی و باغی گلستان را نزدیک به ۶۵ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: گزارش برآورد خسارت وارده به دستگاه های مرتبط نظیر سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک های صنعتی استان ارسال شده تا نسبت به تامین اعتبار و حمایت از آسیب دیدگان اقدام شود.

پیشتر میرمحمد غراوی معاون عمرانی استانداری گلستان گفته بود: در سیل امسال ۱۴۸ واحد صنعتی افزون بر یک هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال خسارت دیدند و در نتیجه تعطیلی آن ها دو هزار و ۱۰۰ نفر شغل خود را از دست دادند.

در همین رهگذر رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان هم به خبرنگار ایرنا گفت که صاحبان واحدهای تولیدی، صنفی و قالیبافان خسارت دیده ناشی از سیل استان همچنان در انتظار تخصیص اعتبار برای رونق تولید هستند.

حسین طلوعیان افزود: برآورد اولیه خسارت ناشی از سیل به بخش صنعت استان گلستان دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بوده ولی اعتبار در نظر گرفته شده یک هزار و ۵۰ میلیارد ریال است.

بارش شدید باران، طوفان، سیل، آب‌گرفتگی و رانش زمین در گلستان که از روزهای آخر سال ۹۷ آغاز شد علاوه بر خسارت سنگین به بخش‌های مختلف استان، موجب جان باختن ۱۱ نفر شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.