به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالحکیم سلاق روز چهارشنبه در همایش نقش تعاونی‌ها در رونق تولید استان در گنبدکاووس افزود: این رقم صادرات با وجود فشارهای بین‌المللی و تحریم‌های اقتصادی حاصل شده که نتیجه فعالیت و عزم راسخ تعاون‌کاران گنبدکاووس محسوب می‌شود و با نگاه مساعد مدیران می توان این رقم را بهبود بخشید.

وی افزود: تعاونی‌ها در سطح منطقه از موفقیت‌ها و دستاوردهای خوبی بهره‌مند هستند ولی در مواردی به دلیل ناآگاهی مدیران، انسجام نداشتن اعضای تعاونی‌ها و عدم حمایت اعتباراتی و حتی بالا بودن نرخ سود برخی از تسهیلات، باعث محقق نشدن اهداف برخی از تعاونی‌ها شده است.

رئیس اداره تعاون, کار و رفاه اجتماعی گنبدکاووس خاطرنشان کرد: با وجود تمام مشکلات و فشارهایی که تحریم‌ها بر تعاون‌کاران وارد کرده، شاهد پیشرفت و موفقیت تعاونی‌ها نیز هستیم که از جمله آنها می توان به اتحادیه مرتعداران و تعاونی اعتبار اشاره نمود که توانسته‌اند رشد خود را حفظ نموده و جزو رتبه‌داران در سطح استان و کشور باشند.

سلاق با اشاره به وضعیت شرکت‌ه‌ای تعاونی شهرستان گنبدکاووس بیان کرد: درحال حاضر ۲۰۴۰ شرکت تعاونی با سرمایه ۹۵ میلیارد ریال و  عضویت بیش از ۲۵۶ هزار نفر در شهرستان گنبدکاووس وجود دارد که ۷۳ درصد از جمعیت این منطقه را شامل می‌شوند و حدود ۴۰ درصد این شرکت‌ها در صحنه‌های اقتصادی حضور فعال دارند.

وی تصریح کرد: در سال جاری نیز ۲۱ شرکت تعاونی در زمینه‌های مختلف با اعتباری بیش از سه میلیارد ریال و اشتغال ۲۴۰ نفر در گنبدکاووس به ثبت رسیده است که نشان از نگاه مثبت شهروندان به این مقوله دارد.

 رئیس اداره تعاون, کار و رفاه اجتماعی گنبدکاووس افزود: تعاونی‌ها یکی از ارکان اصلی اقتصاد کشور است و در همین راستا براساس قانون و تاکیدات مقام معظم رهبری، واگذاری‌ها به بخش خصوصی در جهت اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی ترجیحا می بایست به تعاونی‌ها باشد.

در ادامه این مراسم که  به مناسبت هفته تعاون (۹ تا ۱۵ شهریور) و با حضور جمعی از مدیران شرکت‌های تعاونی منطقه، معاون حقوقی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان و معاون سیاسی فرمانداری گنبدکاووس برگزار شد، برخی از مدیران شرکت‌های تعاونی شهرستان به اعلام مشکلات و موانع رونق تولید خود پرداختند.

شهرستان گنبدکاووس با بیش از ۳۵۰ هزار نفر جمهیت در شرق استان گلستان قرار دارد.

۹۴۳۳/۱۸۶۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.