همزمان با هفته ازدواج، نخستین جشنواره ملی ازدواج اقوام از عصر روز گذشته در گرگان آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسنا-منطقه گلستان، مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره ملی ازدواج اقوام با حضور استاندار گلستان، مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان و جمع کثیری از مردم استان گلستان در مجموعه ورزشی آزادی گرگان برگزار شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان در این مراسم گفت: اقوام مختلف از استان های خراسان رضوی و شمالی، لرستان، کردستان، مازندران، کرمانشاه، بوشهر، سیستان و بلوچستان و گلستان آداب و رسوم هنگام ازدواج قوم خود را به نمایش خواهند گذاشت.

بهمن طیبی گفت: این جشنواره تا پانزدهم مرداد ماه از ساعت 17 الی 23 در مجموعه ورزشی آزادی گرگان برپا خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد:‌ در این جشنواره 40 غرفه ارائه خدمات مشاوره ای در زمینه های ازدواج، روانشناسی، تغذیه، ژنتیک، مذهبی و ... دایر شده است.

در ادامه مراسم افتتاحیه استاندار گلستان گفت: تنوع اقوام در گلستان یکی از مهمترین دلایل میزبانی این استان از جشنواره ازدواج اقوام است.

هادی حق شناس تصریح کرد: تلاش کنیم ازدواج‌ های آسان بیشتر شود تا شاهد تحکیم خانواده و ترویج سنت ‌های ساده و اصیل باشیم.

وی خاطرنشان کرد: آداب اصیل ایرانی و اسلامی در این جشنواره معرفی و ترویج خواهد شد.

مدیر کل برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان نیز در این مراسم گفت: ظرفیت گلستان در برگزاری جشنواره‌ ها و توانمندی جوانان بسیار بالا است.

اعظم کریمی با اشاره به اینکه حرفه‌ ای ترین گروه‌ های اقوام در این جشنواره حاضر شدند، خاطرنشان کرد: مرور این آیین ‌های کهن گرد و غبار دوری مردم از آداب و رسوم ازدواج را از بین خواهد برد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.