به گزارش حبرنگارخبرگزاری جمهوری اسلامی، حسین سعیدی راد روز دوشنبه در آیین تجلیل از فعالان اصحاب رسانه به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار افزود: دقت، صحت و دور بودن از هر گونه کنایه و ابهام از ویژگی های خبر و گزارش خوب است و خبرنگاران از عوامل ارتباط بهینه بین مردم و مدیران دستگاه های اجرایی هستند که علاوه برانتقال مطالبات و خواسته های مردم به مسئولان، پاسخ های عوامل اجرایی و خدمات انجام شده را نیزبه آگاهی مخاطبان می رسانند.

وی نقد منصفانه از عملکرد مسئولان اجرایی را از وظایف رسانه ها و خبرنگاران یرشمرد و اظهارداشت: ارتباط بهینه وتعامل بین اصحاب رسانه و مدیران از عوامل مهم اطلاع رسانی صادقانه و شفاف در رفع مشکلات مردم همچنین زمینه های توسعه و پیشرفت جامعه هستند.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی کلاله درادامه این نشست و درپاسخ به سئولات خبرنگاران، به نشریح فعالیت های این مجموعه برای تامین و توزیع آب شرب مردم پرداخت و اظهارداشت: آبفار کلاله با داشت دو هزار و ۸۰۰ کیلومترخط انتقال، ۴۵۰کیلومتر شبکه گذاری، ۱۱هزار مترمکعب مخازن ذخیره آب، و ۱۲ایستگاه پمپاژ، آب شرب سالم و بهداشتی ۱۸هزار و ۵۰۰ مشترک در ۱۰۳روستا و شهر فراغی این شهرستان را با ۸۴ هزار نفر جمعیت تامین می کند.

سعیدی راد شاخص بهره مندی آب مردم این شهرستان در سال ۹۷ را ۷۴درصد اعلام کرد و افزود: هشت روستای کلاله با چهار هزار و ۶۸۲ نفر جمعیت فاقد منبع تامین آب شرب هستند و آب شرب مصرفی اهالی این روستاها با پنج دستگاه تانکر سیار آبفار این شهرستان تامین می شود.

وی درادامه از آغاز عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به هشت روستای مذکور خبرداد و گفت: دراجرای این پروژه تاکنون با ۱۷۰میلیارد ریال اعتبار، برای احداث خط انتقال آب۳۲ کیلومتر لوله خریداری و به محل های اجرای طرح انتقال یافته است.

وی همچنین گفت: درسال گذشته برای ترمیم واحداث خطوط انتقال آب شرب روستایی شهرستان کلاله با بیش از۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار ۷۶کیلومتر خط انتقال احداث شده است.

رئیس آبفار کلاله با گلایه از مصرف بی رویه آب شرب در روستاهای این شهرستان اعلام کرد: تابستان امسال با افزایش دمای هوا، استفاده از آب شرب در مصارف دامی، آبیاری صیفی جات و باغچه ها باعث شده که مصرف آب شرب در روستاهای تحت پوشش آبفار کلاله به سه برابرحد مجاز افزایش یابد.

وی  اعلام کرد: علی رغم افزایش مصرف آب شرب، مجتمع های آبرسانی شهرستان کلاله با تمام ظرفیت در حال فعالیت هستند وآب مصرفی مشترکین روستایی را تامین می کنند.

رئیس آبفار کلاله با اشاره به مشکلات و هزینه های هنگفت تامین آب شرب و محدود بودن منابع آب تولیدی در این شهرستان، از روستائیان کلاله خواست از مصارف غیرشرب به ویژه درآستانه عید قربان خودداری نمایند.

شهرستان کلاله با بیش از۱۳۰هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

/۱۸۶۰/۷۴۷۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.