استاندار گلستان با تاکید بر ظرفیت های کم نظیر استان در حوزه گردشگری و کشاورزی گفت: از حضور سرمایه گذاران بویژه بخش خصوصی از هر کجای دنیا جهت فعالیت در استان استقبال می کنیم.

به گزارش ایسنا-منطقه گلستان به نقل از استانداری گلستان، هادی حق شناس امروز سه شنبه 8 مرداد در دیدار با سفیر اتریش در جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: 700 سال ارتباط بین دو ملت ایران و اتریش بیانگر اعتماد متقابل بلندمدت است و شاید کمتر کشورهایی در جهان باشند که چنین ارتباط دیرینه ای داشته باشند.

وی افزود: به ویژه آمریکاییها که 700 سال گذشته اصلا وجود نداشتند و یقیناً برای اتریشی ها ارتباط و اعتماد یک دوست 700 ساله مطمئناً بهتر از ارتباط با یک دوست 200 ساله خواهد بود.

حق شناس یادآور شد: برجام در دوره اول خاطرات خوشی را در اذهان مردم ایران ایجاد کرد به ویژه شهر وین و هتل معروف و دستهایی که وزیر امور خارجه ایران از بالکن آن برای همشهریان شما تکان می دادند.

استاندار گلستان ادامه داد: اما در یک سال اخیر به خاطر بد عهدی هایی که آمریکایی ها آغاز کردند و عدم فعالیت و انفعال اروپایی ها آن خاطرات خوش به تدریج در حال کمرنگ شدن است.

حق شناس خاطرنشان کرد: به دو دلیل خوشحالم که در این موقعیت به استان گلستان آمدید و عدم همکاری اروپاییها و خروج آمریکا از برجام تاثیری در زندگی مردم نداشته است و خوشحالم که آثار سیل گلستان به سرعت در حال از بین رفتن است.

وی با بیان اینکه ایران جزو پنج کشور دنیا است که بیشترین همسایه را دارد و هشت کشور از طریق دریا و هفت کشور از طریق خشکی و دریا همسایه ایران هستند، گفت: در طول تاریخ به دلایل مختلف همواره اقوام مختلف از ایران عبور کردند ولی فرهنگ اصیل ایرانی در ایران حفظ شده است.

وی استان گلستان را استان تجمیع اقوام مختلف ایران زمین دانست و افزود: بر اساس اطلاعات بنده 15 درصد ساکنان اتریش در خارج از این کشور متولد شدند اما در گلستان حدود 30 درصد افرادی که در این استان زندگی می کنند در خارج استان زندگی می کنند و یکی از امن ترین استان های ایران است و البته ایران نیز امن ترین کشور منطقه است.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه وسعت استان گلستان نسبت به کل کشور 1.3 درصد است و جمعیت آن 2.3 درصد کشور است، اظهار کرد: ما در تولید دانه های روغنی رتبه نخست، گندم رتبه دوم، در توتون رتبه سوم را داریم و 92 نوع تولید محصولات زراعی ، 10 درصد تولید مرغ کشور را تولید می کنیم و رتبه پنجم کشور در تولید گوشت قرمز را داریم.

حق شناس گفت: اتاق بازرگانی گلستان به دنبال آن است که 20 هزار رأس از اروپا وارد کند اما بنده توصیه کردم از ترکیه وارد کند چراکه ترکیه جزو 10 کشور جهان در تولید شیر و فرآورده های آن است.

استاندار با اشاره به اینکه گلستان جزو چهار استانی است که مرز دریایی و زمینی و ارتباط جاده ای و ریلی دارد، ادامه داد: قدردان همسایگی با ترکمنستان هستیم و اراده سیاسی دولت این است که منطقه آزاد را در مرز اینچه برون ایجاد کند و امیدواریم در سال جاری این کار انجام شود و بتوانیم رابطه تاریخی بین گلستان و ترکمنستان را برقرار کنیم.

وی افزود: اگر چین به دنبال شعار یک جاده تجارت است ما به دنبال احیای راه ابریشم هستیم که یکی از مبادی آن استان گلستان و بندرترکمن بوده است.

استاندار گلستان یادآور شد: 825 ثبت ملی و سه اثر جهانی در گلستان به ثبت رسیده است و البته این استان ظرفیت های بسیار زیادی در حوزه گردشگری دارد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.