به گزارش خبرنگار ایرنا، در این رخداد فرهنگی که عصر چهارشنبه همراه با ضیافت افطار برگزار شد، رییس سازمان دارالقرآن کشور، مسئول دفتر امور اجتماعی سیاسی مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور، مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان، ائمه جمعه، علما و روحانیون شیعه و اهل سنت استان به همراه جمع زیادی از مردم گنبدکاووس حضور داشتند.
تلاوت قرآن توسط تعدادی از قاریان ممتاز گلستان و گنبدکاووس از جمله قاری 'امیر حسین رحمتی' ممتاز بین المللی از گرگان، حامد خدابخشی از گنبدکاووس و محمدرضا ولی محمدی از گمیشان به همراه اجرای تواشیح توسط برخی گروه های فرهنگی و قرآنی و کتابت برخی آیات قرآن توسط خوشنویسان از جمله برنامه های چهارمین همایش بزرگ قرآنیان گلستان بود.
به گزارش ایرنا، امام جمعه گنبدکاووس در این مراسم با قدردانی از برگزاری این همایش فرهنگی و معنوی، برلزوم فضاسازی بیشتر قرآنی و تربیت حافظان قرآن در جامعه به عنوان یک فرهنگ عمومی تاکید کرد.
حجت الاسلام محمود ترابی اظهار داشت: در استان گلستان یک جریان بزرگ قرآنی باحضور قاریان شیعه و اهل سنت ایجاد شده که نشان از وحدت و وفاق بین مذاهب اسلامی در این استان و گنبدکاووس است.
به گزارش ایرنا، مسئول دفتر امور اجتماعی سیاسی مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور نیز دراین همایش با تاکید برضرورت توجه بیشتر به فعالیت های قرآنی درجامعه، گفت: تکریم قرآن، صرفا قرائت آن نیست بلکه عمل به دستورات آن است.
حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن زمانی افزود: جامعه قرآنی شاخص های زیادی دارد که افراد آن باید در وهله اول روان خوانی قرآن را یاد بگیرند و به دیگران نیز یاد دهند.
وی، رعایت تجوید و صحیح خواندن قرآن، قرائت قرآن با صوت و لحن، مطالعه ترجمه قرآن و تدبر در آیات هدایت گر این کتاب آسمانی، توجه به حفظ قرآن و تفسیر آن را از دیگر ویژگی های یک جامعه قرآنی دانست.
حجت الاسلام زمانی از قاریان و فعالان قرآنی درخواست کرد تا ضمن توجه به ویژگی های جامعه قرآنی، روان خوانی و قرائت صحیح قرآن را نیز به دیگران آموزش دهند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.