به گزارش ایرنا، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی یکشنبه شب درمراسم رونمایی از 75 عنوان کتاب جدید مرکز فقهی ائمه‌ اطهار(ع) درقم افزود: حوزه های علمیه میراث اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بوده و هیچگاه خاموش شدنی نیست و به برکت علم و معنویت و درایت و سیاست، به مسیر بالنده خود ادامه می دهد و با برخی سخنان، متوقف نخواهد شد و امیدواریم خداوند متعال آنها را هدایت کند.
وی با بیان اینکه باید راجع به حوزه های علمیه منصفانه قضاوت کنیم، اظهار داشت: آیا این خدمت به اسلام و انقلاب است که خدمات ارزشمند حوزه های علمیه را زیرسئوال برده و از تریبون هایی که باید به هدایت مردم و جامعه بپردازند، مسائل بی اساس و نادرستی را در رابطه با حوزه های علمیه بیان نمایید.
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار در ادامه افزود: مشکل حوزه های علمیه این است که تاکنون نتوانسته اند راهی برای نشان دادن جایگاه با ارزش و خدمات گرانقدر علما، فقها و مراجع عظام تقلید را به جامعه نشان دهند و امروز حوزه علمیه نجف هم از حوزه علمیه قم خبر ندارد، چه برسد به مدارس علمیه اهل سنت و مراکز علمی غرب.
وی در ادامه با بیان اینکه امام حسن عسکری(ع) تکلیف شیعه در زمان غیبت را کاملا مشخص کردند، اظهار داشت: البته از صدر اسلام رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) در رابطه با دوران غیبت سخن گفته اند، اما در زمان امام یازدهم این روشنگری و تعابیر ارزشمند به ویژه درباره جایگاه علمای شیعه بسیار افزایش یافته است.
آیت الله فاضل لنکرانی همچنین تصریح کرد: انوار الهی ائمه اطهار(ع) همواره در کلام گوهربارشان بر اینکه علما و فقها و حوزه های علمیه حافظان دین الهی بوده و مردم باید به آنها مراجعه کنند، تأکید کرده اند و این امر در دوران غیبت محقق شده است و همواره علمای شیعه در هر زمان مکتب والای تشیع را حفظ و حراست کرده اند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه به برکت انقلاب اسلامی خدمات فراوانی در عرصه های علمی و پژوهشی به بشریت عرضه داشته و فقه شیعه در حوزه های گوناگون علمی، دستش خالی نیست و عمیق ترین معارف را در این عرصه ها ارائه کرده است.
مراسم رونمایی از 75 عنوان کتاب مرکز فقهی و مرکز تخصصی ائمه اطهار(ع)با حضور آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور و سید محمدرضا هاشمی سرپرست استانداری قم در این مرکز برگزار شد.
8146/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.