سرهنگ محمدرضا سراوانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد که با توجه به فرارسیدن فصل برداشت محصولات گندم و جو درمناطق مرزی ایران و ترکمنستان، مرزبانان دو کشور برای اعلام موارد آتش سوزی احتمالی در نقاط مرزی با یکدیگر تفاهم کردند.
وی اضافه کرد: در دیدار دیپلماتیک بین فرماندهان مرزبانی دو کشور در منطقه اترک که روز گذشته (دوشنبه) در ایستگاه راه آهن 'آق یایلا' ترکمنستان برگزار شد، مقرر شد تا مرزبانان دو کشور آتش سوزی های احتمالی را با برافراشتن پرچم در روز و نوردهی چراغ در شب به یکدیگر اعلام کرده و برای اطفای کانون آتش اقدامات لازم را انجام دهند.
سرهنگ سراوانی ادامه داد: در این دیدار همچنین مقرر شد طرفین برای جلوگیری از بروز آتش سوزی در طول نقطه صفر مرزی ایران و ترکمنستان، به ماموران خود آموزش های لازم را بدهند.
وی، مهار آتش سوزی های احتمالی باتوجه به فراسیدن فصل برداشت محصول گندم و جو در ایران، افزایش دمای هوا و خشک شدن درختچه های گز در نقطه صفر مرزی دو کشور و افزایش احتمال حریق در آن، را از اهداف دیدار دیپلماتیک مرزبانان دو کشور برشمرد.
فرمانده هنگ مرزی اترک خاطرنشان کرد: مرزبانان دو کشور همچنین متعهد شدند، نسبت به ایجاد نوار تراشیده (شخم زدن) در محدوده مرزی خود برای جلوگیری از تردد احتمالی افراد و نیز ایجاد مانع برای گسترش آتش سوزی به خاک یکدیگر اقدام نمایند.
هنگ مرزی اترک در استان گلستان مسئولیت حراست از مرزهای خاکی جمهوری اسلامی ایران با ترکمنستان به طول 348 کیلومتر را در محدوده شهرستان های گمیشان، آق قلا، گنبدکاووس و مراوه تپه بر عهده دارد و مرزبانی درجه یک محسوب شده و مقر آن نیز در گنبدکاووس است.
/3039/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.