سلیمان محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اراضی که در حدفاصل دو روستای یازگلدی و فرقسر واقع هستند، بامشارکت جوامع محلی و با تامین نهال رایگان توسط جهاد کشاورزی به باغ زیتون تبدیل می شود.
وی اضافه کرد: روز گذشته نیز جلسه ای در دفتر فرماندار مراوه تپه برای تحقق این موضوع برگزار و مقرر شد تا با تشکیل یک شرکت تعاونی، اهالی این روستاها در این طرح مشارکت داشته باشند.
محمدی گفت: کاشت درختان مثمر بویژه زیتون در عرصه پیش بینی شده در چند مرحله انجام می شود که مرحله اول آن با انتخاب پیمانکار در عرصه 116 هکتاری، بزودی انجام می شود.
وی با بیان اینکه سال گذشته نیز 462 هکتار از اراضی ملی و مستثنیات مردم مراوه تپه به باغ مثمر تبدیل شد، تصریح کرد: بیشتر 45 هزار هکتار اراضی زراعی این شهرستان که غالبا در دامنه کوه ها و تپه ها واقع اند، قابلیت تبدیل به باغ مثمر را دارند.
مدیر جهادکشاورزی مراوه تپه ادامه داد: جهاد کشاورزی برای تشویق کشاورزان برای تبدیل اراضی شیبدار به باغ زیتون، نهال مورد نیاز را به صورت رایگان و درصورت کاشت دیگر درختان مثمر مانند پسته، انار و گردو تا 60 درصد هزینه خرید نهال را به کشاورزان پرداخت می کند.
محمدی، ترویج کشت گیاهان دارویی را از دیگر اقدامات جهادکشاورزی مراوه تپه در اراضی شیبدار اعلام کرد و گفت: این اقدام از سال گذشته با کشت 11 هکتار 'گل گاو زبان' در این شهرستان آغاز شده است.
شهرستان مراوه تپه با افزون بر 61 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه شرق استان گلستان و در جوار مرز ایران و ترکمنستان واقع شده و از مناطق محروم و کمتر توسعه یافته این استان محسوب می شود.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.