به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمود ترابی در خطبه نمازجمعه مردم گنبدکاووس گفت: صدور بیانیه برجامی شورای عالی امنیت ملی اگرچه با تاخیر انجام شد اما اقدامی شجاعانه، محکم و قاطع است.
وی افزود: این بیانیه هوشمندانه که تصمیم نظام است باید توسط همه آحاد مردم بالاخص گروه های سیاسی اعم از مخالف یا موافق برجام مورد حمایت جدی قرار گیرد.
حجت الاسلام ترابی اضافه کرد: این بیانیه نرم است چون ایران یک سال پس از خروج آمریکا از برجام صبر پیشه کرد و محکم و قاطع است، چون در آن سه گام پیش بینی شده و به پنج کشور باقیمانده در توافق هسته ای شرح وظایف و تعهداتشان یادآوری و بر عمل به آنها تاکید شده است.
وی بابیان اینکه پایبندی ایران به انجام تعهدات در برجام 14 بار از سوی آژانس بین المللی انرژی هسته ای تایید شده تصریح کرد: درصورتی که پنج کشور باقیمانده دربرجام به تعهدات خود عمل نکنند، این حق ایران است تا براساس راهکار پیش بینی شده در این توافقنامه، از آن خارج شود.
خطیب جمعه گنبدکاووس ادامه داد: نظام اسلامی ایران اهل گفت و گو و مذاکره است اما هرگز با تروریست ها از جمله آمریکا مذاکره نمی کند و رهبری انقلاب نیز بارها بر عدم مذاکره با آمریکا تاکید داشته اند.
حجت الاسلام ترابی همچنین با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، دستگیری از نیازمندان و برآورده کردن حاجات مومنان را در این ماه مهم دانست و بر عمل به این دستور اسلامی از سوی آحاد مختلف مردم تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، در پایان نماز عبادی سیاسی جمعه و پیرو دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور، استان و شهرستان، نماگزاران گنبدی با برگزاری راهپیمایی، حمایت قاطع خود را از بیانیه شورای عالی امنیت ملی و محکومیت بدعهدی آمریکا اعلام کردند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.