به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از راوبط عمومی شیلات گلستان، محسن یحیایی اظهار داشت: ماهیان استخوانی این دریا شامل سفید، آزاد، کفال، کپور، سیم، سوف، اردک ماهی، اوزون برون، کولمه، کولی و کیلکا است.
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گلستان افزود: فصل صید امسال ماهیان استخوانی در گلستان که از 15 مهر سال گذشته آغاز شده و قرار بود تا 15 فروردین ادامه یابد که تا 22 فروردین ماه تمدید شد.
یحیایی ادامه داد: این تمدید زمان برداشت با توجه به میزان بهره برداری انجام شده به ویژه در استانهای گلستان و گیلان، شرایط جوی، کاهش دمای آب و همکاری جامعه صیادی استان های حادثه دیده در واگذاری قایق های شخصی به ستاد بحران برای کمک به رفع مشکل سیلاب این مناطق انجام شد.
به گفته وی سال گذشته صیادان گلستان در فصل صید پارسال 254 تن انواع ماهی استخوانی صید کرده بودند.
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گلستان افزود: کنترل، نظارت و جلوگیری از فعالیت عوامل صید غیرمجاز در کلیه مناطق صیادی به خصوص در مبادی ورودی رودخانه ها (محل مهاجرت ماهیان) مورد تاکید قرار دارد.
ماهیگیری در سواحل خزر به روش پره انجام می شود به این صورت که تورهایی با ارتفاع هفت تا 10 متر و به طول یکهزار و 200 متر به کمک یک قایق به صورت نیم دایره در فاصله مشخصی از ساحل دریا ( 14 متری عمق دریا ) گسترده و پس از انباشته شدن از ماهیان استخوانی شامل گونه های کفال، سفید و کپور به وسیله تراکتور به ساحل کشیده می‎شود.
به گزارش ایرنا، دریای خزر دارای یکی از ارزشمندترین ذخایر ماهیان گران بها در دنیاست؛ در سواحل جنوبی دریای خزر و رودخانه های منتهی به این سواحل بیش از 78 گونه و 48 زیرگونه از 17 خانواده شناسایی شده که ماهیان خاویاری این دریاچه از شهرت جهانی برخوردارند و 90 درصد خاویار دنیا از این دریا استخراج می شود.
7333/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.