به گزارش روز یکشنبه ایرنا، جمشید تقی زاده اظهار داشت: با دستور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر بسیج همه امکانات و تجهیزات برای امداد رسانی به سیل زدگان، صندوق بازنشستگی کشوری با هماهنگی هلدینگ ها و شرکت های زیر مجموعه، برنامه ریزی امداد رسانی به هموطنان سیل زده گلستان را در دستور کار قرار داد.
تقی زاده گفت: خوشبختانه تجارب این صندوق در کمک به زلزله زدگان کرمانشاه باعث شد تا بتوانیم با اقدامات اورژانسی برای تامین وعده های غذایی هموطنان سیل زده استان گلستان عملیات کمک رسانی را به بهترین شکل انجام دهیم.
وی با اشاره به بسیج امکانات معاونت ها، شرکت ها، صندوق های زیر مجموعه و سازمان های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: جاری شدن سیلاب و آبگرفتی در گلستان، شرایط زندگی را دشوار کرده که صدور فرمان رهبر معظم انقلاب و حضور به موقع مسولان دولت و همکاری و واکنش سریع نیروهای سپاه و ارتش برای مهار و کنترل حادثه سیلاب باعث شد خسارت ناشی از سیل کاهش یابد.
مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: با هماهنگی به عمل آمده برای تامین نیازهای اولیه به ویژه مواد غذایی مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری و دو شرکت وابسته به آن روزانه سه هزار بسته غذایی بین سیل زدگان گلستان توزیع می شود.
وی افزود: همچنین صندوق بازنشستگی کشوری با شناسایی بازنشستگان مشترک این صندوق که بر اثر حادثه سیل دچار خسارت شده اند 50 میلیون ریال وام ضروری با کارمزد کم پرداخت خواهد کرد.
وی ادامه داد: ضمن اینکه اختصاص مکان های ورزشی و فرهنگی برای اسکان سیل زدگان در خانه امید گلستان و اهدای 10 هزار جفت کفش از سوی شرکت کفش ملی نیز از سوی این صندوق در نظر گرفته شده است.
تقی زاده گفت: با توجه به برآورد اولیه پیش بینی می شود بیش از یک هزار بازنشسته مشمول پرداخت این تسهیلات شوند.
با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی از هفته گذشته بیش از 300 میلی متر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید.
بخش زیادی از مناطق شمالی و غربی گلستان اعم از مزارع کشاورزی، راه ها، خانه های شهری و روستایی به زیر آب رفته است.
3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.