ماجرا از آنجا آغاز شد که در این فایل صوتی مسعود خلیلی رییس فدراسیون سوارکاری با دادن نسبت هایی به ترکمن ها خواستار بایکوت کردن آنها شد.
این سخنان به اظهار نظرهای فراوان و متعدد مسوولان استان گلستان و لزوم عذرخواهی رییس فدراسیون و برکناری وی توسط وزیر ورزش منجر شد.
نماینده مردم غرب گلستان در این باره به ایرنا گفت: مجمع نمایندگان استان گلستان طی مکاتبه ای با وزیر ورزش خواستار برخورد با رییس فدراسیون سوارکاری شد.
رامین نور قلی پور اظهار داشت: صحبت ها را گوش کردم. بسیار آزرده خاطر شدم و همان طور که می دانید بر اساس اصل 19 قانون اساسی مردم ایران از هر قوم و قبیله که باشند از حقوق مساوی برخوردارند و رنگ و نژاد و زبان تفاوت و امتیازی محسوب نمی شود.
وی گفت: جمعیت قابل توجهی از مخاطبین رییس فدراسیون سوارکاری، مردمی هستند که مورد توهین ایشان قرار گرفته اند.
شهرام کوسه غراوی نماینده مردم شرق گلستان در مجلس هم گفت: ایشان ضمن عذرخواهی برای تنویر افکار عمومی توضیح دهد که چرا این مسایل عنوان شده و بنده هم مصرانه پیگیر قضیه خواهم بود.
همچنین آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان در گفت و گوی تلفنی با سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان خواستار برخورد جدی با رییس فدراسیون سوارکاری شد.
تاج محمد کاظمی خبرنگار ترکمن و پیشکسوت گلستان هم در این باره نوشت: دقت در موارد مطرح شده این فایل صوتی نشان می دهد که گوینده به رغم اینکه جایگاه مدیریتی نسبتا بالایی دارد اما از نظر سطح نگاه و برداشت مسایل جامعه در رده بسیار پایینی است.
وی در این یادداشت آورده: اگر قبول داریم که جزیی از جامعه جهانی هستیم، دل هایمان را از هرگونه افکار و اندیشه های برتری جویی پاک کنیم و از مرزبندی های نژادی، قومیتی، دینی، مذهبی و جنسیتی بپرهیزیم که هرگونه متاعی در این بازار نه تنها خریداری نخواهد داشت بلکه بر سر صاحبان این گونه متاع ها آن خواهد آمد که بر سر همه نژادپرست ها و شوونیست های دنیا آمده و خواهد آمد.
نقطه پایان موضع گیری مسوولان گلستانی مربوط به استاندار بود که در نامه ای خطاب به رییس فدراسیون سوارکاری خواستار پوزش و دلجویی این مسوول از مردم ترکمن شد.
سیدمناف هاشمی در این نامه نوشت: گلستان نماد وحدت و همدلی در کشور و شاید نمونه ای منحصر به فرد در سطح بین المللی است که از دیرباز شیعه و سنی، فارس و ترکمن در کنار یکدیگر با احترام و مهربانی همزیستی مسالمت آمیز را تجربه کرده اند. وحدت موجود در استان یکی از ارکانی است که بزرگان نظام موکداً بر آن تکیه کرده اند و سرمایه عظیم اجتماعی است که در طول سالیان متوالی بر آن افزوده گردیده است.
استاندار گلستان خطاب به رییس فدراسیون سوارکاری نوشت: سخنان و فایل صوتی منتشره از جنابعالی اگرچه نشان از بی اخلاقی فرد منتشر کننده دارد و در عین حال دلسوزی تان را برای مدیریت صحیح و اصولی ورزش سوارکاری مبرهن می سازد اما در بخش هایی حاوی کلماتی است که موجب جریحه دار شدن علاقه مندان ورزش سوار کاری در استان و خصوصا ترکمن های نجیب شده است.
هاشمی ادامه داد: بی شک ارایه توضیحات کامل حتی پوزش از تعابیر مطرح شده موجب تنویر افکار عمومی و دلجویی از مردم شریف ترکمن شده و اقدامات شما را در جایگاه ریاست فدراسیون سوارکاری هویدا می سازد.
مسعود خلیلی رییس فدراسیون سوارکاری چند روز پس از انتشار این فایل صوتی در پاسخ به نامه استاندار گلستان از ترکمن ها با وجود عذرخواهی، اصالت فایل صوتی منتسب به خود را تایید نکرد.
وی خطاب به هاشمی اظهار داشت: فایل صوتی منتشره مربوط به جلسات بهبود وضعیت اسبدوانی در سال های 93 و 94 بوده که با حضور تعدادی از مالکان در دفتر فدراسیون برگزار شد؛ افرادی متخلف با قطع کردن صحبت های اینجانب و در مواردی حتی جایگزین کردن صدای دیگری به جای صدای این حقیر، متن موهن و بسیار وقیحی را در مورد مردمان غیور و اصیل ترکمن منتشر کرده اند.
وی ضمن شرم آور خواندن مطالب ایراد شده قویا این سخنان را تکذیب و از هموطنان ترکمن عذرخواهی کرد.
خلیلی حاضرین در این جلسه را حاضر به شهادت در محاکم قانونی دانست و به استاندار نوشت: هیچ سوء نیتی در سخنان اینجانب برای این عزیزان نبوده و حاضرین در جلسات موصوف اعلام نموده اند حاضرند در هر محکمه ای حاضر و شهادت دهند که چنین سخنان سخیفی از سوی اینجانب ایراد نگردیده است.
7333/3091/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.