به گزارش ایرنا، پرویز رمضانی روز سه شنبه درنشست با نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه بوشهر افزود: با توجه اینکه امسال برطرف کردن هم پوشانی بیمه ای از اولویت های بیمه سلامت است از شهروندانی که دارای 2 دفترچه هستند درخواست می شود نسبت به حذف یک مورد از آنها اقدام تا در زمان دریافت خدمت با مشکل روبرو نشوند.
وی اضافه کرد: برای صیانت از حقوق بیمه شدگان با توجه به افزایش هزینه ها حذف هم پوشانی بیمه ای از سیاست ها و اولویت های این اداره کل در سال جاری است.
رمضانی گفت: با توجه به افزایش هزینه ها در خدمات بیمه ای سطح 1، 2 و 3 بیمه سلامت برنامه حذف هم پوشانی بیمه ها برای مدیریت هزینه ها را با تعامل دیگر سازمان های بیمه گر اجرا می کند.
وی اضافه کرد: برای صیانت از سرانه بیمه ای و صرفه جویی در هزینه ها، امکان کنترل هم پوشانی بیمه ای در این سازمان فراهم و این برنامه با قوت دنبال می شود.
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر افزود: هزینه‌های درمانی بیمه شدگان سلامت از 880میلیارد ریال در سال 1392 به یکهزار و 570 میلیارد ریال در سال گذشته افزایش یافته این درحالی است که در سال گذشته تنها یکهزار و 280 میلیارد ریال حق بیمه دریافت شده است.
رمضانی یادآور شد: حوزه سلامت یکی ازارکان اصلی رفاه اجتماعی است و با اجرای طرح تحول نظام سلامت تلاش می شود زمینه پرداختی از جیب مردم کاهش یابد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: آنچه امروز باید انجام داد آموزش پیشگیری عمومی در سطح جامعه است تا مردم کمتر دچار بیماری شوند.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: برای رسیدن به این امر باید دیپلماسی بهداشت عمومی مردمی در سطح جامعه تنظیم و افراد از کودکی با اصول پیشگیری آشنا شوند.
وی با اشاره به فقر حرکتی مردم استان بوشهر گفت: امروز مردم این استان به دلیل فقر حرکتی مبتلا به بسیاری از بیماری ها از جمله دیابت، بیماری های قلبی و عروقی و فشارخون هستند که با نهادینه کردن ورزش در استان بوشهر باید از شیوع این نوع بیماری ها پیشگیری کرد.
امام جمعه بوشهر تاکید کرد: بیمه سلامت هرچند تاکنون بسیار خوب عمل کرده و با بیمه کردن بخش قابل توجهی از جمعیت استان خدمات چشمگیر بیمه ای ارائه کرده است ولی باید به معنای واقعی کلمه در جامعه اجرا شود که به دلیل کمبود اعتبار و مشکلات قانونی در خیلی از بخش ها رایگان نیست.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.