آیت الله سیدمحمد شاهچراغی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : باید طرح های توسعه ای و زود بازده اقتصادی برای جلوگیری از مهاجرت از مناطق روستایی و محروم به شهرها اجرا شود تا روستاهای استان خالی از سکنه نشوند.
وی اظهارداشت : در دولت های گذشته اقدامات خوبی به منظور توسعه متوازن مناطق شهری و روستایی سمنان انجام شده و برخورداری بیش از 90 درصد مردم استان از نعمت گاز طبیعی مبین این مسئله است.
وی خاطرنشان کرد : مناطق روستایی استان ظرفیت خوبی برای کشت گیاهان دارویی و اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی دارند و این دولت برای افزایش اشتغال این رویکرد را دنبال کند.
آیت الله شاهچراغی با بیان این که باید با اجرای منویات رهبر انقلاب برای افزایش اشتغال و رونق کسب و کار در کشور تلاش کرد، اضافه کرد : بیکاری جوانان دانش آموخته در طولانی مدت می تواند به یک بحران در جامعه تبدیل شود و ضروری است مسوولان برای رفع این معضل اقدام کنند.
وی ادامه داد : استان سمنان از ظرفیت های مختلف اقتصادی و سرمایه گذاری برخوردار است که می توان با تدبیر و هوشیاری از این منابع برای افزایش اشتغال بهره گرفت.
آیت الله شاهچراغی یادآور شد : اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی شاه کلید رفع مشکلات معیشتی مردم است و باید از ظرفیت های موجود سرمایه گذاری برای افزایش اشتغال در جامعه بهره گرفت.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان تصریح کرد : هم افزایی مسوولان اجرایی برای افزایش اشتغال و رونق کسب وکار امر اجتناب ناپذیر است و باید مدیران نهاد های دولتی بدون هرگونه تفکر جناحی برای کاهش نرخ بیکاری در سمنان تلاش کنند.
در استان بیش از 700 هزار نفری سمنان بیش از درصد در روستاها سکونت دارند.
7339/6026
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.