به گزارش خبرنگار ایرنا، سید مناف هاشمی در این جلسه اظهار داشت: وضعیت گلستان در جذب اعتبارات مرتبط با اشتغال قابل قبول است اما منابع اعتباری برخی دستگاه ها در بخش تسهیلات حمایتی و اشتغال فراگیر از برنامه عقب تر و جذب آن نیازمند تلاش بیشتر است.
استاندار گلستان افزود: یکی از بانک های خصوصی استان عملکرد ضعیفی در این بخش دارد که باید در مدت زمان یک ماه این مشکل را با تلاش برای جذب اعتبار و پرداخت تسهیلات بیشتر برطرف کند.
هاشمی ادامه داد: این بانک تاکنون فقط به 17 درصد تعهدات خود عمل کرده و با وجود تاکید فراوان در ضرورت همراهی همگانی برای ایجاد فرصت های شغلی جدید، در جذب تسهیلات اشتغالزایی ناموفق بود.
وی گفت: دولت با شرایط سخت اقتصادی کشور، امکان پرداخت تسهیلات ارزان قیمت اشتغالزایی را فراهم کرده و منصفانه نیست که در جذب آن کوتاهی شود.
هاشمی همچنین از دبیرخانه کارگروه اشتغال استان خواست علاوه بر تشویق دستگاه‌های موفق در ایجاد شغل، نهادهایی که به کمتر از 50 درصد تعهد خود عمل کرده اند را به دستگاه های بالادستی خود معرفی کنند.
وی ادارات اوقاف و امور خیریه، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جهادکشاورزی و صنعت، معدن و تجارت را به عنوان دستگاه های موفق در این طرح معرفی کرد.
دبیر کارگروه اشتغال استان گلستان هم در این جلسه گفت: با جذب اعتبارات و بهره مندی از ظرفیت موسسات مالی امسال 27 هزار و 500 فرصت شغلی جدید در گلستان ایجاد شد.
سعید مازندرانی اظهار داشت: دولت ایجاد 20 هزار شغل را امسال برای گلستان مورد نظر داشت اما با تلاش مسوولان استانی تاکنون به 137 درصد این تعهدات عمل شد.
وی بر تلاش بیشتر در رفع موانع جذب اعتبارات حمایتی بنیاد شهید و امور ایثارگران، بهزیستی و کمیته امداد تاکید کرد و گفت: یک هزار و 70 میلیارد ریال اعتبار برای این دستگاه اختصاص یافته اما تاکنون فقط 5 درصد آن جذب شد.
دبیر کارگروه اشتغال گلستان همچنین خواستار چاره اندیشی در اختصاص اعتبار طرح های حوزه اشتغال فراگیر شد.
طبق گزارش استاندار گلستان، با تلاش دستگاه های اجرایی استان نرخ بیکاری از 11.6 درصد در تابستان پارسال به 8.9 درصد در تابستان امسال کاهش یافت.
استان گلستان طبق سرشماری و نفوس سال 95، یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد و اقتصاد ساکنانش بیشتر بر پایه کشاورزی و دامپروری است.
6204/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.