به گزارش خبرنگار ایرنا در شب پایانی این جشنواره و با نظر داوران در بخش نمایشنامه صحنه‌ای رتبه نخست به اصغر گروسی با نمایشنامه این ابر بارانی نیست تعلق گرفت و در بخش نمایشنامه خیابانی نیز محمود مرادی با نمایشنامه کیف به مقام اول رسید.
همچنین در بخش فیلمنامه کوتاه محسن عظیمی با فیلمنامه انتظار به ژرفای ابدیت رتبه نخست را کسب کرد و در بخش فیلمنامه بلند داستانی نیز محراب اکبری با فیلمنامه قبل از تاریکی اول شد.
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه گفت: در عصر حاضر عالی ترین وسیله برای تبلیغ انگاره های درست و نگرش های صحیح دینی بیان صادقانه آموزه های قرآنی مبتنی بر متون این کتاب آسمانی ، سنت و عترت است.
عبدالهادی فقهی‌زاده اظهار داشت: باید بپذیریم که تکلیف و بخش نامه، مسیر تبلیغ و اشاعه نگرش های دینی نیست و باید برداشت های صحیح مراجع و علما از اسلام را در جامعه اشاعه دهیم .
بگفته وی برخی دین گریزی های موجود در بین جوانان به سبب آن است که مطالب و آموز های دینی مطرح شده اصالتی با دین ندارند.
فقهی زاده ادامه داد: آموزه های غلطی که با متن قران کریم و مبانی عترت طاهره سنخیت نداشته باشند سبب دین گریزی جوانان خواهند شد.
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برداشت های ناصحیح از دین در فضای مبهم و غبار آلود حاضر، فرصت را در اختیار رقبای فرهنگی و دشمنان آیینی ما قرار می دهد تا برخی از جوانان را تحت تاثیر القائات بد و هدف دار خود قرار دهند.
وی گفت هنرمندان فعال در جشنواره آیات با استنباط از مفاهیم دل نشین قرآن، در خدمت تبلیغ فضیلت و اخلاق در جامعه هستند.
فقهی زاده اظهار داشت: در برهه ای که میلیون ها نفر در جهان برای انحراف جوانان از مسیر حقیقت تلاش می کنند برگزاری جشواره های حوزه قرآنی، فرصتی مغتنم برای بهره مندی از ظرفیت هنر در تبلیغ آموز های صحیح دینی است.
در پایان این مراسم از صاحبان آثار برتر این جشنواره با اهدا تندیس و لوح سپاس تجلیل شد.
در سومین جشنواره استانی آیات و دومین جشنواره ملی فیلمنامه‌نویشی و نمایش‌نامه‌نویسی آیات، 509 اثر از هنرمندان 27 استان به داوری گذاشته شد.
7333/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.